|
|
---|---|
Hej Har köpt en 428i GC xDrive M-sport som har den enklaste stereon. Den har alltså inget slutsteg bak och vet inte heller om det finns någon kontakt till slutsteg där. Bilen ska bli en A-traktor under åtminstone ett par år (många tycker säkert det är vansinne men jäklar vilket snyggt fordon mot en mopedbil som kostar ännu mera) och då vill sonen naturligtvis ha lite mera ljud, främst bas. Vi har en Saab 9-3 Aero nu dr vi fick byta stereo och sätta in ett par 6x9 och montera en baslåda. Men på denna vill jag inte förstöra något utan vill använda original stereo, Så min frågor är vad ska jag göra för att till en rimlig peng få ett bättre ljud? Finns det kablar för slutsteg baktill även om jag inte har den uppgraderade stereon? Finns det lågnivåutgång baktill på original stereon? Ska man byta ut högtalare i dörrarna fram och bak, vet någon storleken på de som sitter där standard och vet om det grå sätta i lite större i samma "hål"? Vet någon storleken på basarna under sätet och går det sätta i lite större där!? Hur får man enklast ut stereon för att kunna koppla direkt in i den antingen via lågnivå om det finns eller kabel till en omvandlare som gör om till lågnivå!? Tacksam för svar om någon vet före jag börjar "riva" | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.