|
|
---|---|
Hej! jag är inte arg på Trodo, vill bara få bekräftat att jag har "rätt", eller att jag är för dum för att förstå! (inte ens BMWs ETK kan ju klart säga vad som sitter på bilen, måste vara ett rent elände för leverantörerna som försöker hjälpa kunderna). e39 torkare verkar ju bestå av två delar (förutom själva metall-armen då). Dels själva bladet, dels en plastbit med ett fäste och någon slags "vingar". Det senare höll jag på att ta sönder innan jag hejdade mig (går säkert att ta av, utan att ta sönder, men verkar inte vara lätt). Anledningen till detta är att jag beställde dessa, Länk som de listar som e39 kompatibla. Dock står det, på paketet, E60 etc. men inte e39. Så, till frågan, är det jag som inte förstår eller är det omöjligt att använda ovanstående till e39? Mvh/Roger | |
Hej, Jag vet inget om själva problemet, men länken funkar inte riktigt. Jag kommer till Trodo, men där signaleras det ”något gick fel”. //Lennart Edit: På vissa (äldre) modeller av torkare kan man kringgå problemet med fästen genom att bara byta gummit. Brukar finnas på Ebay. |
|
Jag beställde också ett märke på Trodo som var listat för min X2a. De funkade inte så jag beställde Bosch på Amazon istället som funkade utmärkt. | |
![]() 13.128 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Kommatecknet (som bollarpael satte helt korrekt) råkade tolkas som en del av länken. Det var alltså denna Länk länk som bollarpael ville visa. Fluktar man hos Bosch så står inte E39 med över fordon som dessa passar till. Länk Jag brukar alltid flukta hos tillverkaren själva om jag beställer något (Bosch, Brembo, ATE, <you name it>) - jag litar aldrig på vad försäljningswebsidan säger (utan ser det endast mer som en Facebook-rekommendation). Dock ska sägas att Trodo är bland de bättre (på flera olika områden). |
Databaserna hos Trodo m.fl. har alltid några fel. ETK säger Länk Som visar att de passar på typ alla E39:or. Trodo anger för Bosch-bladen att de passar endast till E39 528 96-00 vilket är en stor varningssignal. Resten är nästa generation BMW. SWF eller Valeo? Länk Länk |
|
Tack alla! För Bosch, borde det vara dessa, som ser ut som de som sitter på. Länk När jag gjorde som jag brukar, "grävde" i ETK, fann jag att själva gummit finns hos Schmiedmann. 61618217711 Både BMW och Bosch (där Bosch lustigt nog är dyrare). Särskilt billigt mot att köpa hela kitet, 61619070579, blir det inte (jo, lite för BMW som kostar 995). Sedan har vi den delen som jag höll på att ta sönder, (Spoiler Wischblatt), 61618162983. Hade blivit 500 extra, om jag inte hejdat mig. Men det är lurigt för många bilar har ju en "metallkrok" som sedan torkarbladet fästs i. Dock inte här. Jaja, tack för all hjälp och ursäkta torkarblads-nörderiet. Men det är en av de sakerna jag tycker är kul med en lite äldre bil, ta reda på hur det "ska vara". Nu ska jag se om jag kan få trodo att plocka bort e39 från Länk |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.