|
|
---|---|
Hej Ska byta strömbrytaren till glasluckan på min E61 06 m-sport och undra bara om den måste kodas in? Idag ska jag göra konstgjord andning på den tills knappen kommer hem genom att öppna den och spruta i lite 2-26. Hemskt jobbigt när luckan åker upp varje gång man startar bilen. Och vad är skillnaden på BMW's för 1100:- och en för 239:- på skruvat.se? | |
Du får oftast vad du betalar för? Från skräp till original: Länk Jag skulle välja Vemo som alt till BMW original. Eller chansa och gör jobbet två ggr? |
|
Jo så är det ju alltid, men är den baa hälften så bra så går den inte sönder under tiden jag har kvar denna bilen. :) Den sjunger liksom på sista versen sas. Todde |
|
Eller så får du en ny del som i bästa fall fungerar till 50%. Underskatta aldrig Kinesium. | |
Ja då köper jag fan en original för detta vill jag inte vara med om igen. Finns det en säkring man kan dra tills vi bytt kontakten? Bara glasluckan asså?! | |
Strömbrytaren till shoppingluckan byts nästan med samma frekvens som kablarna till bakluckan på E61. Minst en gång under bilens livstid. Enklast måste vara att koppla ur den i väntan på ny del? |
|
Ja jag har funderat på det men fick avisering om att mina prylar är skickade nu så.... |
|
![]() 23.261 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Om man låser bilen med centrallåsknappen innan man startar bilen så brukar glasluckan hålla sig lugn när knappen jäklas. Bara som tipps tills man byter. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Jo tack det har jag kommit på för jag har autolås på och när det väl har låst så öppnas den aldrig. Men när man slår på den manuellt så är det låst när man kommer fram och stänger av bilen så låser den inte upp automagiskt som autolåset gör. SÅ lat och bekväm är man. :) ha ha ha |
|
En rolig uppdatering... Jag förberedde muttern för torkarearmen med 5-56 två gånger. Nu öppnas inte luckan en enda gång trots regn och fuktigt väder. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.