|
|
---|---|
Hej alla! Undrar om där är någon kunnig som kanske kan hjälpa mig med min bmw, 325i touring automat från 2008 med en 3liters motor... När man startar bilen så rycker den och skakar till några gånger och om man lägger den i växel direkt så börjar motorlampan lysa. Därefter låter det som att kylarfläktarna går igång för fullt... Detta händer oftare när jag startar den vid kallt väder! Om jag startar den och låter den stå i 5-10min i Park så brukar det gå utan några varningslampor och kylarfläktar på max. Då går den faktiskt väldigt jämnt och fint! Vi bytte bränslepump häromåret och NOX-sensor blev bytt i vintras då det gav felkod men tyvärr har det fortsatt efter. Har även sett många skriva om liknande problem på dessa bilar. Verkstaden vi lämnar till tror att det är spridarna som är kassa. Låter det mest troligt eller finns där något annat möjligt alternativ? MVH | |
Sent svar men även tändspolarna kan ge lite samma symptom, men just det borde dom iofs kunna se om dom pluggar in datorn. | |
tändspolar, spridare och högtryckspump är väl N53ans förbannelse Plus nån noxsensor i avgassystemet men det ger inte dålig gång |
|
Kör en 325i 2008 med 3,0 bensinmotorn till vardags. Har inga motorlampor, men vid kall väderlek har jag ryckig gång. Verkar vara ett karaktärsdrag hos N53an............ | |
Jo, listan kan göras lång, men varken nox-givare eller spridare gör väl att motorlampan lyser? Enda gångerna dom kommit för mig var när ena tändspolen blev dålig och när kamkedjan kuggade över. Nox-givare har jag fått byta men det generar då ingen lampa, ganska säker på att den sotat igen nu såhär 8 år senare igen men ger ju bara förhöjd förbrukning. Till tändspole kan man kanske lägga till stiften? Hade sprickor i några av mina som ändå bara var några år gamla. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.