|
|
---|---|
Jag har ganska nyligen börjat använda ublock origin på min android men då blockeras bilder på autopower.se. Det märks mest i annonser men även på andra ställen. Jag har bara märkt detta på autopower. Kan jag komma runt detta problem på något sätt? Någon inställning eller så? ///BMW - Was sonst! | |
ja du kan undanta autopower i inställningarna | |
Svår balansgång där. Visa annonser för att stödja tjänsten man använder eller smita in gratis? Det finns ingen gratis lunch. |
|
![]() 13.099 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Adblock Plus är på dygnet runt här - går inte att få något vettigt gjort annars. Autopower är dock en av de få sidor som jag har det avstängt då det är på relativt sansad nivå och upplevelsen är fortarande relativt behaglig, rejsa.nu är ett annat exempel där jag har det avslaget (samma sak där att det inte är direkt störande). Annars är reklamen numera så osmaklig, irriterande, extremt påträngande och i så kopiösa mängder att jag mår illa och måste ta fram spyhinken varje gång jag man måste ut i det urvattnade samhället. De affärer eller websidor/företag som har osmaklig reklam slutar jag helt enkelt handla hos / besöka och ger istället mina pengar / besök till andra affärer eller websidor/företag. |
Det finns skräckexempel där annonserna tar över helt. De återkommer man sällan till. Men de sajter som där du får innehåll "gratis", är det inte rimligt att de får sina visningar? Ett fåtal kan arbeta med välgörenhet, då är arbetskraften eller liknande gratis. Alla andra måste få in pengar på något sätt. Det finns ingen gratis lunch. De som hävdar motsatsen ljuger eller förstår inte att de är köpta. |
|
![]() 13.099 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Håller med - finns ingen gratis lunch - allt kostar och saker och ting måste betalas på ett eller annat sätt (via försäljning av annonser, försäljning av inhämtad information från användare eller andra former). Därför har jag noterat att på senare tid har jag gradvis övergått mer och mer till "upplevelser" där jag betalar/prenumerar eller där smaklig reklam råder och mer och mer fasar ut andra "upplevelser" ur mitt liv (det här gäller inte bara websidor utan även så vitt skilda saker som mathandel - exempelvis Hemköp representerar här det mer rimliga/behagliga och Willys represtenterar det mer orimliga/obehagliga fast jag tror den största skillnaden där skapas av skillnaden på klientel). |
Typexempel på sajt där annonserna tagit över: RealOEM Men man får gilla läget. Har ibland funderat på vad det skulle vara rimligt att betala för ett annonsfritt alternativ? Men trenden är tydlig sedan länge på nätet, man betalar för innehåll av bättre kvalitet. Direkt eller indirekt. |
|
Jag har inga problem med gratisluncher. Min telefon är i princip reklamfri. Appar med störande reklam som inte kan filtreras bort avinstalleras. Datatrafiken går genom adguards dns. AP är nu tillagd i undantagslistan. Tack för svar. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.