AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
361

Extra laddare till 530e -22:a

Visa användare
26
pincam
530e -22 Touring
Tjena alla,
Har införskaffat min första bil som delvis går på el och jag fattar inte så mycket vad det är jag behöver men då jag fått lov att koppla in bilen på jobbet i ett vanligt vägguttag och dra ut 6A så behöver få tag i en extra laddare till min 530e. Det måste vara en som man kan koppla in i ett vanligt 220v jordat uttag, så en med vanlig jordad kontakt i ena änden och en schuko kontakt i andra änden. Behöver den vara kompatibel med bilen på något sätt? Ni som vet kan väl tipsa om vad det är jag behöver? Gärna länkar till var man kan handla? Tack på förhand. :-)

MVH/Pincam - Sthlm
Ba
387
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Grattis och lycka till med en riktigt bra bil. På de BMW laddhybrider jag ägt (årsmodell 2016 och 2019) följde den sladden med, så jag gissar att det är samma för denna.
Du kan ju börja med att kontakta säljaren och fråga var den tagit vägen.

I annat fall kan du kolla t.ex här, det är Schuko till typ 2 du ska ha:

Länk

Lennart Bornhall
BMW CS #1085
Visa användare
26
pincam
530e -22 Touring
Hej Lennart,
Det känns som om köpet av 530e'n var lyckat, otroligt skön bil.
Jag har original laddaren men den sitter monterad hemma så jag behöver en på jobbet också. Har "dålig" ström vid garaget. Tipset om en laddare från Voldt ser bra ut tycker, verkar prisvärd så det blir affär. Tack så mycket för tipset.

Visa användare
26
pincam
530e -22 Touring
Har nu köpt och använt den laddaren som Lennart tipsade om, funkar alldeles utmärkt så stort tack återigen.

MVH/Pincam - Sthlm
Ba
387
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Men va bra!

Lennart Bornhall
BMW CS #1085
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.