|
|
---|---|
Hej. Jag har nu haft min BMW 320 2011 N47 i verkstaden i ett halvår, men de lyckades inte lösa alla problem åt mig. När jag först lämnade in bilen fick jag felkoderna 4560, 4570 som båda indikerade för lågt bränsletryck. Bilen var allmänt trött och motorn dog när gasen sattes på. Nu ett halvår senare dör inte bilen längre utan den går istället in i ett haltande läge (Limp mode) när den accelererar. När jag varvar upp bilen börjar motorlampan att lysa och bilen tappar nästan all kraft. Detta händer dock bara med växel i och inte på tomgång. Felkod 4560 finns kvar. Verkstaden jag hade bilen på har bytt ut följande delar - Insprutningspump - Högtryckspump - Bränslefilter -Tankpump - Styrenhet bränslepump - Bränsleskena -Tryckgivare och regulator Verkstaden säger att de inte längre vet vad de kan göra och rekommenderade mig att låta BMW-märkesverkstaden fortsätta felsökningen. Tråkigt då detta redan har blivit en dyr historia. Har någon haft liknande problem? | |
"Verkstaden" antyder att du provat en enda verkstad. Jag skulle prova bilentusiaster som Jarls i Helsingborg eller Need For Speed Malmö. - leta på verkstäder som utrycker passion kring vad de sysslar med, är mitt tips BMW var uppgivna vad gällde mitt motorlampeproblem väldigt tidigt, och jag fick föreslå saker jag hittade på internet som också kunde vara förebyggande på min 2004. - i mitt fall fick BMW uppdrag att testa MAF och sa den var ok enligt testburk de hade - de visade sig ett halvår senare jag fick tips som Jarls att bara koppla ur MAF och se om motorn gick sämre - om den inte gjorde det, byt MAF menade de Bytte MAF och problemet borta, i mitt fall gick long term fuel trim ned till noll inom någon minut på tomgång, mot att stanna på 10 annars. Avståndet till Lean Condition var nu mycket större och har inte haft motorlampa sedan dess. - BMW verkstad förlitade sig på sunkiga testinstrument!!!! Generellt är jag förbluffad att BMW borde ha en gigantisk databas från verkstadsbesök och söka i vad som löst olika problem. Såvitt jag förstår finns inte detta. Räkningarna har ju mycket kommentarer om vad kunden haft för problem och vad de bytt osv. Om återkommande samma fordon så vart det inte löst, då blir slutsatsen. Kanske deras verkstadsdatabas skulle in i en AI som man kunde söka, verkstaden själva också förståss. Lycka till, känner med dig. Inte mycket till yrkesstolthet hos BMW verkstäder verkar det. Anlita dom som är passionerade är grundtipset. Hittade denna med snarliknande felbeskrivning Länk vet inte den innehåller något tips om smuts i tanken eller vad jag läste..... |
|
Hej, Det är ju anmärkningsvärt att Felkod 4560 finns kvar efter alla komponentbyten. Där borde verkstaden ha känt ansvar och gett järnet! Lågt tryck, inte mycket att tveka om! Om det finns tillräckligt med bränsle i tanken (>25 liter), börja där! Vatten/smuts? Någon av av alla dyra bytesdelar defekt? Tycker //Lennart |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.