|
|
---|---|
Hej, finns det någon som har eftermonterat orginal farthållare på sin z4 e89? Jag har hittat spaksatsen till en z4an men det verkar inte vara någon verkstad som kan/vill installera detta på bilen. Har ni någon tanke, lösning? | |
Hej och välkommen! :) Jag har inte läst igenom så noga, men den här beskrivningen verkar vara vad du söker: Länk //Lennart |
|
Hej Lennart Och tack :) jag är sjukt nöjd med min Z4 och går in i säsong 2. Jag såg denna länk idag men ringde ändå runt till Vogel, Mattsson, Bmw Smista och samtliga så nej vi gör ej detta arbete. Jag mailade två andra företag som jag väntar svar ifrån samt väntar återkoppling från ett företag i Norsborg och ett i Ystad imorgon. Jag vet ej om jag själv vågar göra detta arbete då de som mekar med BMW säger nej. |
|
Det är väl så att bilföretag vill ha fast pris och är även livrädda för för att ta på sig sådana jobb. Risken är ju att du återkommer och kommer att skylla varenda fel i framtiden på detta jobb. Bäst att tacka nej. Du kanske anmäler till ARN. Du skall gå till en ren bilelektrisk firma. Kanske vara beredd att tacka nej till alla garantier, förutom eventuell återställning av bilen om den ej fungerar. När du sökt verkstäder nämner du ned till Ystad. I Kristianstad finns en duktig bilelektriker som heter AutoHex AB. Fråga honom. Han lär dessutom tycka om BMW. |
|
Tack för infot PR, så är det säkert som du skriver. Jag fick en offert idag från ett lokalt ställe i Stockholm och priset var helt okej men inga garantier att farthållaren kommer att fungera. Vill ju inte göra något som kan påverka andra funktioner i bilen. Jag får inse att denna installation bara att lägga på hyllan… Men tack för era inputs |
|
Jag tycker inte du skall lägga det på is. Det är trevligt med farthållare. Sannolikheten att en erfaren bilelektriker skall misslyckas är faktiskt liten. Bilarna är förberedda för detta, det är mest frågan om att aktivera funktioner. | |
Jag får se framöver men inser att det inte är det lättaste arbetet för dem. |
|
När jag idag tittade på nästan hela videon, blev jag imponerad av hur grundlig och "långsam" den är. Vad jag själv skulle behöva öva lite på är kodningen (som egentligen är rätt enkel), annars tycker jag hela operationen verkar vara "a piece of cake" om man bara tar det lika långsamt som i videon. Men det är klart, att jobba med begagnade delar åt andra kan ju vara känsligt. Själv hade jag inte bangat, om det vore min bil. //Lennart |
|
Jag tänker lika dant som lenwib. Lyckas jag kommer jag bli glad. Funkar det ej, so what! Dessutom kan detta delas upp i 2 delar, det ena att få hårdvaran installerad, sedan kanske man behöver ta hjälp av någon som klarar mjukvaran. Det gäller bara att få den som utför jobbet att du ställer inte absoluta krav på funktion, bara ett professionellt försök. Sitter grejerna på plats finns det andra som kan gå in i mjukvaran. vid ett senare tillfälle. |
|
Jag kommer att beställa spakdelarna och sedan i lugn och ro se hur detta går att lösa. Jag var idag i kontakt med ett företag som heter Biltronix i Huddinge, han bad mig att komma in så kan han koppla upp bilen och se om/hur detta isåfall skall göras. Per Larsson Bmt gav ett pris med inga garantier på att det skall fungera. Stjärnans bilteknik i Norsborg svarade nej Jag återkommer när nöten är knäckt :) och tack så mycket för era inputs |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.