AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
928

Var försäkrar ni era BMW iX?

Sida 2 av 2
TH var inte billigare dom…

BMW CS #22909
Fr
1.073
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Jepp står klart i villkoren att vid inlösen under de första åren och 5000 mil (tror jag) så ersätts man med en helt ny bil!
Vilket bolag har dom villkoren?

BMW CS #22909
Ny bil vid inlösen gäller bara första året.
js
1.866
jsn
i5 m60 -24
Skiljer lite mellan bolag, men verkar vara 1-2 år och 4k mil eller motsvarande. Vissa bolag så gäller detta enbart för första ägaren, dvs om du köper en 6 månader gammal bil som någon annan ägt innan dig så gäller inte villkoret med helt ny bil som ersättning.
Fr
1.073
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
1 år? Då har du blivit lurad? Så här står det i mina villkor: ”Om din BMW totalskadas när den är yngre än två år och inte gått mer än 4 000 mil då får du en ny BMW av samma modell. ”
Länk
Fr
1.073
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Ja det var ju det jag sa, två år och inget annat( klicka i din länk på ” Försäkring via BMW-återförsäljare” då kommer nybilsvillkoren med bl a två års nybilsersättning )
Länk
cr
3.889
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
"Du kan få ersättning för en helt ny bil, om din bil blir stulen eller skadad".

Skadan skall överstiga 80% av värdet på bilen.

Gäller två år eller 4000 mil om man är första ägaren. Gäller den då inte om en bilfirma ägt bilen innan, så som det oftast är? Får den endast varit registrerad på generalagenten? Skulle den kunna vart en demobil och man per definition inte blir första ägare?

Vidare står att det inte gäller om "bilen har en vagnskadegaranti som inte handläggs av oss". Vad menas med det? En ny bil har ju vagnskadegaranti från BMW Sverige och borde då rimligen handläggas av dem.
Menas då att nybilsersättningen inte gäller om man själv orsakat skadan?

Tycker det hela låter minst sagt luddigt. Väcker många frågetecken. Vore intressant att höra om exempel där man faktiskt "fått en ny bil", torde vara försvinnande få.

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.