Sida 2 av 2
|
|
---|---|
Tack för svar. blixten: Syftet med detta utmärkta forum är väl ändå att vi ska dela med oss av våra kunskaper så att vi kan förkovra oss genom att lära av varandra? Jag berättade i ett tidigare inlägg att jag i felsökningen har skiftat både tändspolar och tändstift, och att detta inte hjälpte. Motorn gick alltjämt på 7 cylindrar med samma felkod som tidigare. Nu går motorn som den ska igen, men inte för att problemet genom en åtgärd har fått sin lösning, utan för att det plötsligt bara har försvunnit. Jag vill berätta något om felkoden jag fick i INPA, alltså denna: 153 EV4 from cyl. 8 Jag hittade en utmärkt engelsk hemsida med massor av intressant information om BMW. Länk Där finns bland annat: OBD Fault Codes Länk Det går att söka på texten i denna fil. För min modell sökte jag på "M62-E39" och hittade: ECU: ME7.2, Engine: M62-E39, from 01.09.01 till 31.08.02 Där finns P0208 153 Injector Circuit/Open - Cylinder 8 och lite längre ned P0282 153 Cylinder 8 Injector Circuit Low P0283 153 Cylinder 8 Injector Circuit High Om man söker efter en spridare i Tyskland så heter spridare (insprutningsventil) Einspritzventil på tyska. Så jag gissar att i felkoden jag fick: 153 EV4 from cyl. 8 skulle EV4 mycket väl kunna stå för EinspritzVentil nr 4 i bank 2, alltså cylinder 8. |
|
Härligt att höra att den går som den ska! Något form av glapp finns sannolikt kring spridaren. Bara att hoppas att det inte kommer tillbaka. Självklart ska man pilla själv och försöka reparera, hur skulle man annars lära sig något nytt? Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.