|
|
---|---|
Någon här som vet vad man hamnar på för månadskostnad på en privatleasad ix3? | |
Länk Fyll i dina uppgifter här så får du ett prisförslag. |
|
Det är väl en omfattande kampanj nu på iX3 30e för 7995 kr per mån för 36 mån 1000 mil per år. | |
Den tillverkas väl inte längre? | |
iX3 30e? Så heter de väl inte? Eller gör de det? Är de gamla modellen så tycker jag det är rätt dyrt faktiskt. | |
Ja IX3 gick väl i graven med G01 som slutade tillverkas förra året? | |
X3 30e finns däremot, men det är ju en laddhybrid som namnet också avslöjar | |
Men är det "neue klasse" som gäller om man vill ha en ren elbil? | |
iX3 (G08) tillverkades parallellt med nya X3 (G01) ett tag men läggs ner nu i dagarna. Det finns lagerbilar (se länk) men du kan inte beställa en ny. Länk |
|
om du vill beställa en ny elsuv som är större än en iX1 och mindre än en iX, så får du nog vackert vänta in elsuven som förväntas komma i samband med "neue klasse"- konceptet. | |
Det finns ju massor av lagerbilar IX3, dvs den gamla bakhjulsdrivna modellen. Angående leasing priser - kontakta ett par tre åf och jämför. | |
Ska så klart stå G45 och inte G01 i mitt inlägg ovan.. | |
Ok, lutar nog åt en X3 30e då. Kravet är fyrhjuldrivet och i den storleksklassen. Elsuven antar jag blir dyr? | |
Ja har du fyrhjulsdrift som krav så är ju iX3:an utesluten då den bara finns rwd. Vart priserna hamnar kan man ju bara spekulera, då neue klasse är en ren elbilsplattform, men du får nog räkna med en hundring till på en elbil jmf motsv elhybrid utifrån nuvarande prissättning | |
Lite OT men gällande nya X3 30e så har jag kört den och skrivit en liten provkörning, se länk : Länk alt kolla på 330_motor på instagram där inlägget finns. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.