AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
200

Koda bort TPMS

Hej,

Mina nya sommardäck har tpms men de verkar inte fungera. Någon som vet om det går att koda bort och isåfall hur man gör?

Tröttsamt när det varnar i instrumentpanelen varje gång man startar bilen…
cr
3.878
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Inte svar på din fråga, men varför inte införskaffa nya TPMS-sensorer?

Köp med fördel på exempelvis Aliexpress eller eBay, kostar några hundralappar för fyra, mindre än vad en däckverkstad tar för en.

MVH Christofer
Ja det är ju ett alternativ, visste inte att det fanns så billiga.

Sen blir det antagligen en kostnad att montera av alla däck och installera och ev programmera?

Därför kändes det lika bra och kanske billigare att koda bort, är ju egentligen helt onödiga. Man kollar ju sitt lufttryck med jämna mellanrum ändå

Med tanke på kostnaden att kränga av och på däcken hade jag då inte köpt några på Aliexpress. Köp kvalitetsgrejor.
Blir dyrt i längden att köpa billigt.
cr
3.878
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Man behöver inte kränga av däcken helt för att byta sensorer.

Jag har köpt flera uppsättningar förprogrammerade sensorer till olika bilmodeller för runt 100:- /st. Alla.har fungerat över tid. Det är samma som däckhandlare säljer för 600-700:- /st.

Vad kostar original? 1500:- /st?

Vet som sagt inte om däcktrycksövervakningen går att koda bort, det brukar dock inte gå enligt min erfarenhet.

MVH Christofer
Kanske inte kränga av helt...men försök göra det hemma i garaget. Kostnaden för manövern lär var den samma oavsett hur stor del av däcket som krängs av...

Frågan är inte vad en originalsenor kostar utan hur mycket kostar de att få de monterade? Man behöver inte köpa original men köp av däckverkstad så det är någon form av garanti.

"Några hundralappar för fyra"...det är helt omöjligt att göra bra grejor för de pengarna. Rent skräp.
cr
3.878
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Självklart behöver man en ordentlig däckmaskin.

Skräpet har i alla fall fungerat i över ett år. Det är samma skit som säljs på däckhandlare, bara att flera mellanhänder lägger på flera gånger inköpspriset.

Man väljer såklart själv hur man gör.

Köpa sensorer själv och gå till en däckverkstad, ca. 1500:-.

Köpa av en däckverkstad, 3000-4000:-.

BMW-handlare, 6000-8000:-?

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.