AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
203

Tankar, idéer och råd till en som inte kan bestämma sig e90,e93,f31,f32

Ma
70
Matte_e30
E90 330 -06
Z3 2,2 -01
Häpp!

Behöver lite insikter från den samlade hjärntrusten som har erfarenheter av ovan nämnda kärror.

Har en e90 med n52b30, M-sport, 2 ägare, fullservad på BMW, sv-såld, extremt värlvårdad och skött. Är ju hur underbar som helst att köra, rätt motor, lättskruvad...

Gillar ju cabben skarpt men vad jag har förstått har den inte n52 vilket är mer eller mindre ett krav från min sida med tanke på n53 och dess dyra fel. Ska du få tag på en n52 i en cab är det USA-import som gäller vad jag lyckats leta fram på nätet...eller?

Gillar ju även f31 alt. f33 men har hakat upp mig på elservot som jag tycker förtar mycket av känslan samt att de i övrigt kanske inte ger samma körkänsla som den mer analoga e90 med sexa istället för turbo 4, chassi mm. Kör senaste 320d med full m-paket som tjänstebil och jag längtar varje gång tills jag får sätta mig i e90'n igen. Styrningen är inte i min smak och för digital om ni förstår vad jag menar...

Vad har ni för erfarenheter, råd och tips? Någon som gjort samma resa? Om jag säljer min gamla 330 kommer jag aldrig hitta en likadan igen...men som ni vet, denna strävan efter något annat ;-)

Tacksam för all input!

Matte E30
si
458
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Hej, kör själv en e91a från 2008 med n53 motorn. Att du inte kollar lite på e93 med n55 motorn ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.