|
|
---|---|
Fråga 1: har alla BMW Framstolar samma hårdhets grad? Fråga 2: om det är olika hårdhet, är följande utrustning mjuk eller hård? S7RP Advantage package S7RT Dynamic and Comfort package S481 Sports seat | |
Jag vågar ett enkelt svar på fråga 1: Nej. Fråga 2: Du får nog berätta vilken bil det handlar om, om du skall få någon vägledning. Hur de olika utformningarna upplevs är ju också individuellt. |
|
Om volvo framstolar 1995-2010 är referens som ganska mjuka Fråga: är följande utrustningspaket mjuk eller hård framstol Modell: E87, 2005 Editions and packages S7RP Advantage package S7RT Dynamic and Comfort package Comfort and interior equipment S481 Sports seat |
|
BMW har generellt fyra olika stolar, standardstol, sportstol, komfortstol samt olika M-specifika stolar för M-modeller, som alltid finns några undantag. Ett sånt undantag är att 1 och 3 serien har inte komfortstolar. Jag skulle också säga att det på E87 och E90 var väldigt lika sportstolar (identiska) i 1 och 3:an. De är generellt fasta, men enklast är nog att besöka en begagnathandlare och prova dem. Komfortstolarna låter ju bekväma, men de var ett dyrt tillval på femserien och minskar utbudet markant om det är ett krav. |
|
Jämfört med flera andra märken så upfattar jag BMW stolar som lite hårdare på ett positivt sätt, man sitter inte nersjunken i stoppningen och man sitter fast i stolen (sportstolar) pga hur stolen är utformad, och del omsluter en. Men man sitter mer på stolen än i stolens stoppning. Jag väljer bort beg bilar utan sportstolar - jag uppskattar de många möjligheterna till att ställa in stolen /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
Tack för bra svar :) Ska prova BMW sportstolar. Vi har väl olika ryggar, en del passar mjuka stolar och andra passar hårdare stoppning. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.