|
|
---|---|
Har just bytit Bromsbelägg Fram på ena sidan fattas Fjädern som skall sitta på Bromsoket.(( För att hålla Belägget på plats ) Probemet är när jag söker efter fjädra på Bildelar Oneline, Autudok står det och är bilder på fjädrar men det står till BAKAXEL är det samma fjädrar på BAK som FRAM Nästa Fråga är det VÄ och HÖ att välja mellan. | |
![]() 13.076 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Lita aldrig på uppgifter från websiter som luktar billig parfym! :-) Det bästa är att gå till ETK-klonen www.realoem.com och knappla in ditt chassinummer. Leta sedan upp detaljen du är intresserad av, notera dess reservdelsnummer och jämför sedan att detta reservdelsnummer finns på den varan du tänker köpa från den där websidan. Fram är det således : 34 11 6 776 526 Länk Bak är det således : 34 21 1 157 046 Länk Det är alltså inte samma fram och bak. Det är däremot samma vänster och höger. Om det ändåså är tveksamheter, exempelvis två olika från ATE så brukar jag gå direkt till tillverkaren och se vad de uppger (ibland har jag sett att dessa websiter har lite för många OE-referenser till en och samma reservdel - men ofta brukar det stämma). Länk Länk Här var två från ATE kopplade till samma BMW reservdelsnummer. Ser likadana ut, samma mått - whats the deal? Drar in hos ATE och får på 5 röda reda på följande: ATE 11.8116-0339.2 replaced by ATE 11.8116-0137.1 Mystery solved! Och det var INTE tack vare den "fantastiska" websiten som luktar billig parfym... |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.