|
|
---|---|
Behöver nya däck o fälgar till min nyinköpta 118i 2016 F20 LCI. Hittat en uppsättning Style 193: Fram: 225/40-18” Bak: 255/35-18” Funkar dessa på en F20 utan att behövas modifiera? Tycker mig hitta lite information att det skall funka men är osäker. Dessa kom till BMW E90. Style 193: Länk Tacksam för hjälp. | |
Du går googla lite...men generellt sett så fungerar inte E-fälgar på F-modeller. |
|
E90 och F20 har väl i alla fall samma bultcirkel och navmått (5x120, 72,6). Diameter är vad jag förstår också rätt. Har du samma däckdimensioner nu? Det som ser ut att skilja lite väl mycket, kanske är ET. De fälgar du länkar till har i fram ET 34 vilket betyder 8mm längre ut än 42 som verkar vara original för en F20. Det kanske inte blir så bra. Är däckbredden en annan än du har nu så får du ta hänsyn till den skillnaden också. Det är alla dessa uppgifter du behöver kolla, mot vad du har nu eller original. |
|
Att det är olika skruvdimensioner kan man strunta i...bara muskelkraft så går det nog. Eller så litar man inte på de som bara gissar... Sälj fälgarna och köp rätt för din modell. |
|
Tack för rättelsen. (Googla var inte det rätta att göra för här ser det ut att vara M12 också till F20: Länk |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.