|
|
---|---|
BMW iDrive 8.5 Efter OTAn som kom efter sommaren så har en Dam börjat prata med mig; förnumstigt, präktigt och redigt. Hon noterar att: Jag har slagit av vissa avancerade funktioner, såsom den självstyrande delen till farthållaren och undrar om hon skall aktivera den? Min nuvarande körstil passar perfekt för sportläge, skall hon aktivera det? Min nuvarande körstil tyder på att jag är trött, skall hon leta upp ett stoppställe? Min nuvarande batterinivå är inte jättehög, skall hon leta upp en laddare åt mig? En riktig tjôte med andra ord... Hur får jag tyst på henne? Inget av det hon vill göra hjälper mig, snarare tvärtom... | |
![]() 13.076 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Prova att stanna stanna bilen och be enheten där rösten kommer ifrån att välja mellan att vara tyst eller avlägsna sig från bilen (brukar fungera för mig). Om inte det hjälper så rekommenderar jag att köpa en äldre bil utan inbyggda tjattrande pappegojor. Nä men för att vara lite allvarlig så har jag ingen lösning, men är dock intresserad av vad lösningen är. Eller var detta ett 1:a april skämt? Näää, är ju ett par dagar tills dess ju... Det som oroar mig dock är att det går att stänga av / konfigurera initialt, men att det troligtvis framöver inte kommer att vara konfigurerbart (jämför med Windows). Det som oroar mig mer är att detta beteende (jag kallar det push-beteende i brist på annat) blir vanligare och vanligare inom allt (alltifrån bilar, youtube, näthandel och även simpla saker som vanligt mathandlande) - man blir överöst av förslag, påpekanden och rekommendationer. Förr var det människan som valde vad man var intresserad av, vad man var oroad över, vad man ville se. Nu är det alltid "något" annat som hela tiden ska berätta detta... Men det var inte riktigt vad du frågade efter, men jag är intresserad och hoppas det finns ett central konfigurationsval där man kan välja "Stäng av alla rekommendationer" eller liknande. |
Prova detta: Länk |
|
Skrattade gott åt detta, tack för det inlägget. Vad kommer härnäst: Du kan inte stänga av bilen nu, den måste göra säkerhetsuppdateringar först! - det kan ta en stund, gillar du klassisk musik under tiden? Teknik som letar efter ett syfte,,,, |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.