AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
3.637

i4 eller i5, vilken begagnad bil ska jag köpa?

Sida 4 av 5
Visa användare
95
KGNB
BMW iX xDrive40
Hur man än vänder och vrider på det så har man ändan bak… (Om man inte drar ner byxorna, för då kommer ändan fram).

Har nu provkört en iX 40, och både jag och frun älskade bilen.
Provsatt en i4, men det var lite bökigt ta sig i och ur.
När jag satt i den satt jag dock bra.

iX är lite i största laget för oss, vi kommer inte att ha användning av utrymmet för det mesta men när vi väl behöver det så är det bra att ha.
Det finns dessutom inga vettiga alternativ. -Alls. Oavsett tillverkare.
iX1 och iX3 är äldre generationer med gammal teknik och känns väl inte direkt aktuella att investera surt förvärvade slantar på när det nu kommer nyare generationer runt hörnet…
i4 är väl inte heller toppmodern längre.

Nej… Hur man än vänder och vrider på det så har man ändan bak… (Om man inte drar ner byxorna, för då kommer ändan fram).
-Det får bli den iX 40 vi tittade på igår.
Ve
1.461
Verdi2
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Jag tror du gör rätt. Att slippa nån enstaka laddning och betala med sämre trivsel och sämre komfort under alla timmar man sitter i bilen totalt är helt enkelt inte värt det.
Fr
1.062
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Låter som ett vettigt val. ( nej IX1 och IX3 är något helt annat. ) Jag bytte i höstas och hade också dessa ibland mina val och IX3 gick bort då det är svårt att gå tillbaka till 2hjulsdrift när man kommer från 4hjul och IX1 lös igenom som en mycket spartanskare bil på alla sätt efter 20 år med 5-serie, och då vi dessutom var överens om att byta till en mindre bil men ändå behov av kombi pga hund, slutade det med en ny laddhybrid i st f en beg elbil som framför allt jag hade ställt in mig på, så det blir inte alltid som man tänkt sig…
Du blir alldeles säkert väldigt nöjd i IX40. Som sagt körde jag själv ca 3.200 mil på ca 21 månader utan en enda snabbladdning. Även om jag skulle ha kört några långkörningar så hade det inte varit några problem att stanna några ggr och ladda, äta, gå på muggen osv. Den är dessutom väldigt rymlig inuti, där man ju ändå tillbringar sin tid när man åker eller kör. Baksätet är jättebra om man har passagerare - ingen kardantunnel, bred och bra benutrymme. Tyst och väldigt komfortabelt och inga vind eller vägljud. Om det finns garanti kvar så kan du köpa till förlängd fabriksgaranti, vilket jag skulle gjort.
Da
264
Dafro
BMW 530e xDrive Touring -21
Nissan Leaf -22
Håller helt med övriga, ix40 är en trevligare bil om man kan ta ett par laddningar på långresor.
Är man sjukpensionär så inbillar jag mig att man kanske har lite svårt att ta sig i och ur en bil och då är definitivt en bilmodell som IX lämplig att använda. I4 är väldigt låg och betydligt svårare att ta sig i och ur. Redan I5 är stor skillnad mot IX. "Höga" bilar är på det viset en klar fördel.
Ba
384
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Instämmer i kören, stort GRATTIS till en riktigt bra bil och är övertygad om att ni blir mycket nöjda!

Lennart Bornhall
BMW CS #1085
Visa användare
95
KGNB
BMW iX xDrive40
Tack. ☺️
Finns det någon sida man kan slå på vinnr. för att få klarhet i exakt vad bilen har för utrustning och vad alla dom olika paketen betyder?
Vinnr. är WBY11CF08PCL26338
Ve
1.461
Verdi2
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Länk com
Länk
Visa användare
95
KGNB
BMW iX xDrive40
Tack. 🤩
Rätt så standardutrustad IX skulle jag säga. Ingen bil som jag själv skulle nappat på. Sedan är det ju en prisfråga. Mil och pris?
Visa användare
95
KGNB
BMW iX xDrive40
3.200 mil. 550.000:-
Årsmodell?
Visa användare
95
KGNB
BMW iX xDrive40
2023
Sicken jäkla tramssnack "rätt så standardutrustad". Den är mer än väl utrustad.
Köp om priset och magkänslan känns rätt....och ekonomin tillåter :-)
Trams???
Pa
1.106
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Re: Freude..

4-hjulsdrift har du endast när det behövs vilket sköts automatiskt av bilen, du kör sannolikt ca 90-95 % med 2-hjulsdrift.
Därav mitt eget val, lättare bil, drar mindre och billigare.
Mvh
Ja "trams" den är väl utrustad.
Man kan ha olika åsikter om det och jag försöker bara med min kunskap om modellen IX ge råd till en presumtiv köpare! Trams är att skriva sånt inlägg som du gjorde Ska3. Vi har bara helt olika åsikter om det hela, respektera det!
Visa användare
95
KGNB
BMW iX xDrive40
Den har nästan nya dubbdäck på originalfälgar också, om det påverkar hur prisvärd den är.
Vad ska man leta efter för utrustning som gör en iX mera prisvärd?
Luftfjädring och fyrhjulsstyrning vill jag inte ha eftersom vi planerar att ha bilen i många år, och vill minimera antalet faktorer som kan krångla med tiden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.