AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
178

Vad innebär kod 9307AF Non permissible current value on unlock line?

Bo
107
Boko57
BWM 750i, E65, 2007
Jag har precis bytt handtag på passagerarsidan fram på min 750 F01 eftersom handtaget inte gick att låsa genom att sätta fingret ovanpå det.

Efter bytet så kan jag låsa dörren genom att sätta fingret på handtaget och det fungerar även med fjärren att låsa och låsa upp.

Dock när bilen är låst och jag sätter fingret på handtaget händer inget fast det borde låsa upp.

Felkoden verkar säga att det är otillåtet värde på strömmen vid upplåsning.

Har ingen idé vad jag nu ska kolla på. Inte behöver väl ett handtag kodas eller resetas i någon modul?
Fr
2.508
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Du ska inte sätta fingret på handtaget för att låsa upp, det är bara för låsningen som du gör så.

För att låsa upp ska du greppa handtaget, som man naturligt gör för att öppna med handtaget.

Har du prövat att skifta handtagen mellan fram och bak?

Nej, det är inget som ska kodas, bara plug-n-play.

Niklas
Bo
107
Boko57
BWM 750i, E65, 2007
Låsningen med fingret funkar.

Har inte testat att greppa handtaget.

Dock så verkar felkoden ha något med upplåsningen att göra.
Bo
107
Boko57
BWM 750i, E65, 2007
Nu har jag kollat ordentligt och det fungerar precis som det ska.

Men. . . . .varför har jag felkod 9307AF?

Konstigt att ha felkoder när saker fungerar.
Fr
2.508
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Så här säger Copilot.

För att lösa felkod 9307AF på en BMW, som vanligtvis indikerar ett problem med förardörrens låssystem, kan du överväga följande steg:

1. **Kontrollera kablaget**: Inspektera kablarna i dörren för eventuella skador eller avbrott. Trasiga eller slitna kablar kan orsaka felkoden.
2. **Byt ut låsaktuatorn**: Om låsaktuatorn är defekt kan det vara nödvändigt att byta ut den.
3. **Kontrollera säkringar**: Se till att säkringarna som är kopplade till dörrlåssystemet är hela och fungerar korrekt.
4. **Diagnostikverktyg**: Använd ett OBD-II-verktyg för att läsa av och rensa felkoden efter att problemet har åtgärdats.
5. **Besök en verkstad**: Om du inte kan lösa problemet själv, kan en auktoriserad BMW-verkstad hjälpa till att diagnostisera och reparera felet.

Tänker främst på steg 4, har du rensat felkoden? Kommer den tillbaka?

Jag har inga tips utan det måste nog till ett besök hos en kompetent verkstad. Alternativet är att "leva med felkoden" om allt verkar fungera som tänkt.

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.