|
|
---|---|
Jag skulle uppskatta att få tips på bra bilverkstad i Stockholmsområdet som gör bra jobb och inte kostar skjortan. Jag ska byta olja och filter i automatlådan på min F01 samt även oljan i fördelningslådan. Utöver det är det vanligt kommande underhåll. Har ni några tips? Gärna en verkstad som accepterar att man har egna reservdelar då detta är en fördel ibland. | |
Nu var det ett antal år sedan jag ägde en BMW - och min nya är inte levererad ännu - så jag har inte behövt besöka dem på ett tag, men då var det Per Larsson Bil & Motorteknik som var "the go to" i Stockholm. Jag fick alltid oerhört bra service där. Länk | |
Det bästa är att köpa materialet från någon som tar rimligt betalt, sedan betala rimligt för arbetet. Vill ju till att verkstaden går med på det dock. MVH Christofer |
|
Det stämmer angående materialet och därför kollar jag här om det finns några tips på verkstäder där man kan ha med sig delarna. Per Larsson Bil & Motorteknik ser ju ut att fått toppbetyg på Reco. Dock vet jag inte om man får ha med sig delar till dem. |
|
Danviks bil! Där har jag varit mycket nöjd och bra priser. Jag har vid tillfällen haft egna grejer med mig. Se här:Länk Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
GW Engineering är ett annat tips. Ligger numera lite längre söderut, i Västerhaninge. | |
Jättebra tips! Ska kolla på både Danvik och GW. |
|
GW vill inte att egna delar tas med. Generellt är även de mindre bilverkstäderna i Stockholm dyra. Du behöver åka en bra bit utanför Stockholm för att få ett rimligt pris på arbetet. | |
Jag bokade tid på Per Larsson Bil & Motorteknik. Han hade inte något emot egna delar och lämnade dessutom ett väldigt bra pris som det inte gick att tacka nej till. Tack för all hjälp här på forumet! |
|
Det var sympatiskt av honom. Han kan vara en riktig surgubbe ibland. (Men jag tvekar aldrig på han eller hans kollegors kompetens) |
|
Ha ha ha :-) :-) :-) Då hade jag tur med honom denna gång. . . . . | |
Kul att höra att Perra fortfarande är att lita på så här ett antal år senare :D | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.