|
|
---|---|
Hej på er! Köpt en e91 325i 2005. Fick den hyfsat billigt då den sätter felkod 2a99, har inte börjat forska i det än om det är kedja/vanos/solenoid som är kass. Plus lite andra skavanker. Nu till mitt bekymmer Någon har monterat xenonlampor, skarvat sladdar bakom lykthusen. Så frågan är om man ska göra konvertering ordentligt eller bara rensa skiten och köpa begagnade halogen Har en felkod på lyset också 9cb6 Headlight vertikal aim control coil break. Varnar för trasig lampa, alla lampor funkar, dock lyser blinkers svagt fram. Så ska man chansa med att besiktiga med dessa strålkastare, tidigare ägare hade gjort det, men det känns som en ren chansning | |
Om det är en bil du köpt för att behålla skulle jag aldrig våga köra runt med fulkonverterad xenon. Huruvida det går igenom besiktningen är en sak, men det är ju en trafikfara för dig själv och andra. Om du sen byter till begagnade original eller en seriös konvertering handlar nog mer om hur mycket pengar du vill lägga på bilen. Den har ju redan ett par år på nacken. Kanske värt att ta reda på vad det kommer kosta att åtgärda övriga fel först innan du bestämmer dig? Jag googlade lite fort på 2A99 och det verkar inte vara jordens undergång. |
|
Jag skulle återställa strålkastarna till original, som första steg. Sedan skulle jag köpa godkända Led lampor (Philips eller Osram). Då får du bra ljus som år godkänt, Att konvertera till godkänd HID kräver troligen nya strålkastare som klarar av den dynamiska ljusviddsregleringen, och gjorda för godkända HID-ljuskällor. Dessutom en ledningssats och 2 givare för att mäta bilens lutning i förhållande till vägbanan (en till framvagnen och en till bakvagnen). Gjorde en sådan konvertering för drygt 15 år sedan på en E90. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.