AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
135

Bältesvarnaren indikerar på passagerarplats.. x1 2016

an
11
antar
bmw 316i e46 compact 2002
Tja

Jag har en BMW x1 2016 årsmodell där bältesvarnaren på passagerarsidan indikerar utan att någon sitter på sätet. Den låter i ca 2 minuter och sen slutar ljudet men symbolen kvarstår. Kan det vara någon sensor och isåfall vart sitter den?
cr
3.863
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Trycksensorn i sitsen?

MVH Christofer
an
11
antar
Är också inne på att det är någon form av sensor som har lagt av. Har du koll på vart den sitter eller hur den ser ut, kanske orginalnummer?
an
11
antar
Är också inne på att det är någon form av sensor som har lagt av. Har du koll på vart den sitter eller hur den ser ut, kanske orginalnummer?
Hej,

På äldre modeller var detta ett standardfel. Då var det en (dyr och krånglig att byta) sensormatta i sätet innanför klädseln.

Jag googlade och hittade denna på Hubauer shop, som säljer originaldelar fast billigare. I rubriken skriver man X1 E84, men tittar jag på RealOEM används den inte på X1 alls. Men det är ju mycket med årsmodeller och annat. Lite att börja med, åtminstone,

Länk

Om du vill slippa billigare undan, finns det emulatorer. Prova här (forummedlem med bra service):

Länk

/Lennart

”Warum soll man es einfach machen wenn man es so schön komplizieren kann?”
Visa användare
ProPro-medlem
5.045
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej, tack Lennart. Ja till e84 är det denna emulator: Länk

Den gör så att bilen tror att någon hela tiden sitter på sätet och är helt säker att montera.
Bieffekten blir då givetvis att "sätt på bältet" plonget låter men det ingår en lösning även för detta som man monterar så bilen även tror att bältet ständigt är iklickat.

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk
Ola,

En X1 ÅM 2016 borde vara plattform F48 (om jag nu läste rätt).

Det skrev TS inte ut, jag bara sökte till en X1 och råkade hamna på en E84.

Som icke-kalenderbitare fick det räcka för tillfället. Och så länken till dig, förstås.

/Lennart

”Warum soll man es einfach machen wenn man es so schön komplizieren kann?”
Visa användare
ProPro-medlem
5.045
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Ja helt rätt en 2016 kan ju inte rimligtvis vara en e84.
Där har jag inget tyvärr.

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.