|
|
---|---|
Ska byta vevaxel och stakar på min 118i, har någon erfarenhet av var det är bra att handla. Finns ju renoverade i England, Kinagrejor , Autodoc och förstås BMW original osv. | |
![]() 13.043 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Allt nytt (förutom BMW Original) går ju automatiskt i papperskorgen som alternativ. Kinesium säger ju sig självt (finns ju en anledning varför "Temu-kvalitet" eller "Wish-kvalitet" blivit ett begrepp). Köper du nytt från Scamazon, fleaBay med flera så är det endast marked up Kinesium du får. Enda alternativen är att hitta en bra begagnad från bildemonteringsfirma eller liknande här i Sverige (eller om det inte går att hitta får man bredda sökandes lite till andra länder). Eller så köper man ny från BMW. En ny kostar runt 25KSEK, även med BMWCS rabatt så är det ändåså långt över 20KSEK. Därför är det mer ekonomiskt att satsa på en bättre begagnad vevaxel (även om den behöver en omslipning). Är det till en N43-motor? Insåg precis nu att exakt samma vevaxel som sitter i en N43B20 sitter även i en N46B20 (motorn som sitter i min E87 120i -06). Så om/när du söker begagnat så begränsa dig inte således inte till en N43B20-motor (tänk på att N43B20 i sig satt i många modeller som E87 LCI 118i, E87 LCI 120i, E9x 318i, 320i mfl). |
Japp N43 Finns ju en del på Ebay, begagnade slipade med nya lager i ett paketpris. Eller bara en begagnad, mäta den o köpa lager. Inte värt 20k dock , bilen är inte värd det. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.