|
|
---|---|
Ro 306 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Hej, Köpte nyligen en f15 -14 med dieselvärmare originalmonterad. Fjärrkontrollen var död men jag kan använda appen till november då 3-G läggs ned. Jag tänker köpa en begagnad fjärrkontroll men undrar hur den programmeras? OEM 9338540-01. Blackshiningbeauty |
Hej, Beklagar tyskan, men kanske det här kan vara något? - Wie kann ich die Fernbedienung meiner Standheizung anlernen? Batterie in das Batteriefach des Senders einlegen. Sicherung für Standheizung entfernen. ... Mindestens 5 Sekunden warten. Sicherung in Heizgeräte-Sicherungshalter einsetzen und innerhalb von 5 Sekunden die OFF-Taste am Sender für mindestens 1 Sekunde betätigen. Anlernen beendet. /Lennart |
|
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Tack för tipset. Fjärrkontrollen har dock ingen off-knapp utan bara Menu, OK och pilar. Översättningen av Copilot: Hur kan jag programmera fjärrkontrollen till min parkeringsvärmare? Sätt batteriet i fjärrkontrollens batterifack. Ta bort säkringen för parkeringsvärmaren. Vänta minst 5 sekunder. Sätt tillbaka säkringen i värmarens säkringshållare och tryck på OFF-knappen på fjärrkontrollen i minst 1 sekund inom 5 sekunder. Programeringen är klar. //Rolf |
Det var ändå lite nära. :) Prova själv att söka ”standheizung fernbedienung anlernen”. (Jag valde tyska eftersom det ibland ger många konkreta svar. ) Det finns ju så många varianter, att du som innehavare av en kanske känner igen den aktuella. En länk till Bimmerfest (med många under-länkar) på temat: Länk /Lennart |
|
Har nu letat vidare och fick napp hos BMW Hedins i Gävle som säger att de kan programmera fjärrkontrollen för 500 kr. Nu har jag en tid den 31 mars så få se hur det går. Konstigt att olika BMW-återförsäljare säger olika. I Uppsala skulle det inte gå. Senaste oem-numret är 9371818-02. Hittade en på Tradera för ca 500 kr. |
Skönt att det verkar lösa sig. Även om det kanske är för tidigt att ropa Hej. Hoppas att du återkopplar igen! /Lennart ”Warum soll man es einfach machen wenn man es so schön komplizieren kann?” |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.