AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
251

Parkeringsvärmare 330e, M340i, M340d

Jag tittar på BMW 330e från 2023 och 2024 och undrar om man kan förvärma bilen utan att ha elkabeln ikopplad samt fjärrstarta den med appen eller nyckeln?

Alternativt så tittar jag också på M340i eller M340d från 2020 och nyare, samma fråga där.

Är det standard på alla eller inte?

Jag har aldrig haft en laddhybrid förut eller en BMW, bara en nyare Volvo med dieselvärmare där man startade allt i appen.
Visa användare
8.496
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Om jag utgår ifrån min elbil och tänker att laddhybrider fungerar likadant så behöver de inte fjärrstartas. De moderna bilarna har appar och eftersom det finns batterikraft som vida överstiger ett 12V-bilbatteri så kan den driva klimatanläggningen för både värme och kyla beroende på årstid utan behov av att startas.

Sedan kan det variera hur mycket av drivlinan som värms, oftast är det nog bara fokus på kupén, men så är det väl i BMW's förbränningsbilar med. Samt att förvärma en elektrisk drivlina inte är lika viktigt, en kallstart sliter in på motorn på samma sätt.
Kan bara svara för M340i / M440i, där kupevärmare är tillval. Allmänt råd, inte mycket som är standard på en BMW. Kontrollera noga.
Om kupevärmare finns, så kan man fjärrstarta, och ändra timer-inställningar i appen.
Man skall ha connectedDrive-servicen, men denna grundläggande service kostar 0kr (2024 åtminstone)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.