|
|
---|---|
Har en e46a med 2.8 an Har börjat få en rejält hög bränsle förbrukning. 1.2 liter milen Vid körning 80/90 kmh lung körning Har felkoder på p0135/ p0155 Förvärmmningen på lambdasond Har haft dom koderna i ett år och har haft en förbrukning på 0.7 med dom felkoderna innan. Bilen är servad som den ska tändstift bränslefilter olja mm Inga bromsar ligger på Inget vakuum läckage Ingen dålig tomgång Har sökt felkoder med en bra läsare och är inget mer en ovannämnda. Bilen känns lika kraftfull sen jag köpte den. Bilen går upp i temperatur som den ska. Vad med kan man felsöka? . Är det verkligen lambdasond som ger felen trots att det gått bra i över 1 års tid innan Vad kan det vara för fel? | |
Hej, börja med att byta den trasiga givaren. Helst ska du köpa orignal, men Hella, Bosch eller motsvarande bör fungera. Länk |
|
Jag hade också bytt givaren som steg ett. | |
Kostar ju lite med just 2st också. Därför ville jag kontrollera att det verkligen verkligen är det som är problemet då jag endå kört med dom 1 år med 0.7 i förbrukning med felkoderna |
|
Går det att köra utan sensorn och se om den går annorlunda då? | |
Har kört utan dom samma turer som jag brukar Går sämre tycker jag, orkeslösare men samma förbrukning |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.