|
|
---|---|
Går det att byta enkel Framstol till sportstol på 116i (2005) ? All kommunikation mellan elektronikboxar gör det svårare och svårare att byta stolar och annat, även med OBD2 program kan det va problematiskt. Det går inte ens tippa Framstol för bekvämare sitt ställning, därför undrar jag om det går byta till bekvämare sportstol med förlängd sittdyna och möjlighet att tippa stolan i olika lägen. | |
Det är ganska enkelt att byta stol, lika stolar i E8* och E9*. Man kopplar ur batteriet och väntar en kvart, för att inte få fel på krockkudde. Sen är det bara skruva dän, koppla ur och byta. Bytte från sportstol (kan inte sitta i den) till en annan stol i min 130. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
Om tändningen är av behöver inte minuspolen på startbatteriet demonteras vid stolsbytet. | |
Det är spänning till stolen även när tändningen är av. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
Lär vara ström till stolen utan att tändningen är på. Vore mindre lyckat om airbagen inte fungerade om tändning är av. Varför skriva kommentarer om sådant man inte vet när gissningarna kan ställa till problem för andra? |
|
Till: "Sverige" - Bytte från sportstol (kan inte sitta i den) till en annan stol i min 130. Köpte du annan stol på bilskroten att sätta i din 130i ? Så det gick att byta stol utan att använda OBD2 BMW program för ändring av utrustning ? |
|
Köpte från tyskland (bukten). Flyttade över krockkudde och bältessträckare. Den stolen hade ingen rövgrill så får felkod om man trycker in knappen. Ingen programmering. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
En vän bytte framsäte på 318d, 2006 och behövde programmera. Ändå var det samma årsmodell och samma utrustning på 318 bilarna, han köpte säte på bilskroten. Programmering behövdes också byte CLASSIC Säte till SPORTS Säte på BMW F30 Antingen behövs inte programmering vid byte från sportstol till vanlig, eller så har mr "Sverige" lyckats med nåt halv avancerat, flytta krockkudde gör man inte varje dag. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.