|
|
---|---|
Dottern vill gärna ha en större stereo med skärm men på vår årsmodell så har vi inte den undre facelift instrumentpanelen vilket gör att de fästen som finns är för stora. Men har läst på några utlänska bwm-forum att man relativt lätt kan byta till facelift panelen. Men där tar det stopp i mina kunskaper. Visst finns det en tanke på att det måste vara en rimlig kostnad för att enbart kunna få en bättre 2din stereo i det hela, men vilka delar behöver vi och vart kan vi hitta dessa? Är det någon som gjort operationen som kanske kan guida? | |
Svarar mig själv här. Efter lite googlande och hittat trådar från t ex andra forum, så är det tydligen väldigt enkelt att byta till facelift panelen. Sagt och gjort så har jag beställt alla delar som behövs från Ebay till en kostnad av 1300:- inkl frakt. Hade tur att hitta en säljare som hade samtliga delar från samma bil i lager, så vi gjorde ett paket av det hela. Enligt uppgifter så tar det ca 3-4 timmar för en normalhändig person att byta ut delarna och därmed får vi plats med en 2din stereo. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.