|
|
---|---|
Hej! Läst en del om ”Systemfel nödsamtal”, men saknar info om felet påverkar andra funktioner. Svenne | |
Eftersom felbeskrivningen är "nödsamtal" borde väl inget annat än "eCall" vid nöd påverkas. Har du kontakt med bilen via myBMW-app eller "Connected Drive" från bilen? Den främsta orsaken till problem med nödsamtal är väl slut på eCall-batteriet eller om 2G-nätet stängts av i ditt område. Men nedstängningen verkar vara senarelagd? Följande info kan vara av intresse: (från Länk I lätt fordon med typgodkännande efter den 31 mars 2018 måste det 112-baserade eCall-systemet vara installerat i fordonet. Men enligt Vi Bilägare 9 Dec 2024: "Nu kan Vi Bilägare berätta att Transportstyrelsen tillfälligt pausar kontrollerna av eCall-systemet på besiktningen. Oavsett om systemet fungerar eller ej ska det alltså inte göra någon skillnad för om bilen blir godkänd på besiktningen eller inte." |
|
Hjärtligt tack för klargörande info! Har appen, men är inte aktiv och har därför inte kommit på att jag hade kunnat få info där. Ställde frågan p g a att felet inte hinner åtgärdas förrän efter vecka 9 (då bilen skall transportera sonens familj till fjälls). Ang felet: kommer och går. Uppstod för en månad sedan och höll i sig endast ett par dagar. Fungerade därefter fram till den här veckan (8) då felet kommit och gått. Ibland ett par ggr/dag f ö varannan dag. Svenne |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.