AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
367

Prisläge på 125i -09

Hej
Har ägt en 125i -09 coupe ett tag o funderar på att sälja för att köpa en 4-serie coupe istället.

Hur ligger värdet (vad kan man begära?) på en 125i som gått ca 14'tusen, fullservad, manuell, utrustningsnivå Advantage o Comfort?

Andreas
Visa användare
8.496
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Hittar du några motsvarande ute på blocket? Vad ligger dem ute för och hur länge har de legat ute?

Det är ju en ovanlig modell så det är inte den lättaste modellen att prissätta.
De som ligger ut är två cabar o en ombyggd coupe.
"Närmast" är en 125i cab Steptronic Advantage som gått 16600 som de begär 149500 för. Den har legat ute sedan november-24.
En 2011 också 125i cab med 7200 på mätaren för 219900, ute sedan okt-24.
En coupe -09 ombyggd för drifting som står i Polen - knappas jämförbar- står för 99000.
MU
930
MUC
M240i - 2023
Jättesvårt som sagt.
Om du värderar på car.info får du fram något då? Eller är det för litet underlag för värdering?
Enligt car.info finns det 11 stycken registrerade 125i coupe 09.
Testade car.info men för lite underlag för värdering.
MU
930
MUC
M240i - 2023
Jag tog en koll på Auto Scout24 och det finns inte många till salu i Tyskland heller.
Bara sex stycken, två under 10’Eur och de övriga ligger mellan 14-18’.
Vad tycker du själv är rimligt att begära?
Verkeligen få som ligger ute, så det är svårt att bilda sig en uppfattning om värdet. Man vill gärna träffa någorlunda rätt så att varken sätter underpris eller överpris!
Kolla vad motsvarande 325i går för och dra av mellanskillnaden det brukar vara mellan 1 och 3.

Eller så räknar du lämpligt rimligt värdefall utifrån vad du köpt den för.

Det är ju bara att sätta ett pris är det för högt så får du sänka.

En udda modell så det gäller nog att sätta rätt pris.
16.388
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
1 serien är ju snarare dyrare än 3 serien när man tittar begagnat. Oklart hur det blivit så, kanske för att det finns fler 3 serie. Jag följer F20 mot F30 för tillfället för nästan alla F20 är dyrare än motsvarande F30 trots att de var billigare som nya.
Visa användare
8.496
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Är 2022 så sålde jag en M235i, med 9100 mil, manuell låda och med taklucka, HarmanKardon och navi. Jag var enda ägaren. Den gick för 260' till en bilfirma. Det var några (3-5) privatpersoner som hörde av sig, men inte någon direkt coupe-entusiast som gick igång på en BMW med traditionella värden, dvs stor 6:a, manuell, rwd. Den var då 7 år gammal, en ägare och i fint skick.

För att få det värde du önskar dig behöver det vara en entusiast som köper och inte bara random 23-åring.
Att F20 skulle säljas dyrare än F30 har jag väääääldigt svårt att tänka mig.

Utseendet på F20 är inte direkt vackert och småbilskänslan är där.
16.388
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Följ denna auktion: Länk
Den auktionen ska jag följa 👍
Tack för tipset, Löwet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.