|
|
---|---|
Idag gick just inte upp/ned på den spegeln manövrerat från förarsidans kontroll - tilt sida fungerar Båda vägarna höjd/sida fungerar förarsidan. Är det olika säkringar på varje del - alltså 4 säkringar? - eller något kabeljox? Hade underhållsladdning batteriet igår och är ju på den sidan. När jag stängde huven när laddning klar hörde jag ett litet "smättljud" från den sidan, och säkringsboxen sitter ju innanför där. Märkte först idag att just sidospegel där strejkade. Sökt lite på AP om det ligger tips om säkringslista, men inte hittat rätt ord kanske. Tacksam för tips. EDIT: hittade denna länken Länk Nr 25 Outside mirror, passenger’s side Thermal switch, heated spray nozzles skulle kunna vara relaterat om säkring alls, men spray nozzles då, för halva mattan innanför huven ramlade ner och massa bös från råttbon etc verkar det. Men den spegel kan sidojusteras, så vet inte säkert innan jag kollat säkringen. EDIT2: inga säkringar gångna och nozzlarna sitter ju klart utanför själv dämpmattan under huven. Så får leta idéer om kabelstam vid spegeln kanske.....hur man nu kommer åt där.... | |
Hej, Jag är rätt säker på att det inte handlar om en säkring. Om speglarna inte motioneras ganska ofta, tenderar motorerna att tröga till siig. Det har inget med frysning att göra? Eventuellt kan du försöka tilta med knappen samtidigt som någon trycker på spegeln åt rätt håll, så kanske den kommer igång. /Lennart |
|
Om du har gnagarhotell under huven så brukar det oftast sluta med skadade kablar. | |
Tackar, du hade rätt om säkringen, gjorde lite edit på inlägget precis. Jag använder höjdtilten rätt ofta dock för att fickparkera hemma så jag inte drar i några stenbumlingar där. Kör ner den max just då. Kollade gropen i motorrummet där kabelvindan kommer in och ser inget, typ gnag från råttor eller så. Skall prova lite mekaniskt meck som du föreslog och återkommer, tack. Handbok säger visst något att de kan justeras manuellt också. |
|
@Snart525iA, tack, skall kolla extra noga igen. Det är en "utbrytarkabel" från stammen till någon manick precis bakom där pluspolen för laddning sitter. Har känt och bänt lite för att se om något verkar löst. - verkar solitt allt Skall se precis i spegeln om det går utan att montera av eller liknande. - Sidojusteringen går ju, så kan vara väldigt lokalt att inte höjd går Har inte testat förnsterhissar precis nu skall göra lite sådant också... |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.