AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
300

i5 får längre räckvidd m m från 2025-03

Visa användare
1.512
W2k
i5 xDrive40 -25 (best.)

BMWCS#22725
Det kom visst en pressrelease igår Länk med lite nyheter för bland annat 5-serien.

Det verkar som om mer saker har flyttat in i standardutrustning, t ex utgår det billigaste ljudsystemet (tur - det var ingen höjdare) så alla får minst H&K som standard. En del interiöralternativ har försvunnit och några har kommit till, t ex Individual Merino Violet & Black. Men mer intressant för oss är väl att räckvidden ökar med upp till 47 km. Det är viktminskning och effektivare drivlina som gör det.

Jag som har en beställning liggande sedan innan uppdateringen hörde av mig till säljaren och det verkar inte vara något problem att flytta över till den nya specen. Baserat på konfiguratorn på webben blir det dessutom 9 kkr billigare. Inte dumt.
Visa användare
8.472
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Skönt att du kunde flytta din bil dit! Inte alls en dålig förbättring och det har varit konstigt att i5 inte haft i4's låga förbrukning och goda räckvidd.
da
1.980
danielb
I4 M50 -24
Svankstöd ingår som standard, vilken skräll.
Visa användare
8.472
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Svankstöd och Harman Kardon som standard. Är det här BMW's mest välutrustade modell någonsin!? ;)
Visa användare
1.512
W2k
i5 xDrive40 -25 (best.)

BMWCS#22725
Den underligaste förändringen är att blåa bromsok i kombination med M Sport Pro nu kostar 8 700 kr extra. Vad jag kan avgöra är det bara färgen som skiljer mot de röda, som inte kostar något extra alls. Jag har skrivit till BMW och frågat...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.