Sida 3 av 3
|
|
---|---|
...väääldigt lång ifrån trådens ämne att börja diskutera livslängd på bilar. Dock är äldre bilar besiktningsbefriade så att beräkna livslängd ifrån senaste besiktning låter sig inte göras. |
|
Så levande som forumet är nu så tror jag man kan uppmuntra alla sidorspår som finns. Annars stannar trådarna vid 7 inlägg och det hjälper inte heller trådstartaren. Då är det bättre att acceptera lite sidospår om det gör att den finns levande och lockar lite inlägg gällande sakfrågan. | |
Är tacksam för alla tips och råd som trillade in. Behöver bara hjälp med sista beslut. Vad hade ni gjort i mitt fall? 1) Betalat diagnos (vet inte än vad kostar den men räkna med 2-3.000 sek) och få fullständig rapport på vad felet är och kostnadsförslag som jag sedan kan använda för att sälja bilen i befintlig skick - kost 3000 sek ->försäljning? 2) Efter diagnosen med kostnad ställt - Betalat ytterliggare frakt 3500 sek till nästa firma att titta på och ge förslag, tillkommer diagnos kost även där så + ca. 2-3.000 sek. kost här ca. 6.000 + dem 3000 ovan ca. 9-10.000 sek 3) struntat i någon diagnos utan förlita mig på bilderna och det preliminära kostförslaget baserat på enbart bilder för att försöka sälja bilen i befintlig skick. Sparar ca. 10.000 på ovan nänmda 1 och 2 förslag. |
|
Hej Lägg inget mer på diagnos. Möjligen vänta tills någon mer här på AP dödförklarar motorn. Annonsera ut bilen som "reparationsobjekt med defekt motor" eller så. Den som vill köpa och fixa med bilen förstår efter en titt på bilderna. Var man bäst säljer en sådan bil vet jag inte, men denna annons ser jag ibland. Värt att kolla? Länk |
|
Vill inte den aktuella verkstaden lösa in bilen? /Lennart |
|
Vi har inte pratat om det. Men ska kolla. | |
Personligen hade jag hoppat över ytterligare diagnoser. Men däremot hade jag kollat upp lite priser på begagnade motorer på nätet samt alternativa verkstäder, ej kedjor som mekonomen, BDS etc, som kan tänka sig att byta en motor och vad prisläget är för det. Fordonsgymnasiet tex. | |
Var i Sverige står bilen? Finns beg motor N57 från 2009 med 16 tmil för 35 tkr inkl moms och 6 mån garanti till salu i Sverige. Instämmer med författaren närmast ovan. (Angående bilars tekniska livslängd tillämpar tillverkare oftast 18 år. För N57 bör det innebära minst 36 tmil. Din bil har därmed uppnått 2/3 av den tiden och miltalet.) |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.