|
|
---|---|
Hade tidigare felkod 0171 0174 och misfire på 1:an. Koder försvunna (förutom P1619) efter byte av bälgarna, diverse vacuumslangar, vevhusventialtion, lufmassemätare, tändstift, oring till DISA och air temp sensor, smort upp idle valve, röktestad på verkstad. Bilen går ryckigt på låga varv när den blivit varm och ibland när den är kall. Var lite ryckig tidigare innan jag byte alla delar. Byte bränslefilter vid 20000 mil, nu har bilen gått 27500. Ingen olja i tändstiftshållen, mycket lite fuktig kring ventilkåpa. Hade ute DISA igen och såg att tätning för klaffen ser ut till att vara lite skamfilad på båda sidor, se länk. Vet inte om det gick av när jag rengjorde tätningen. Vacuumtricket funkar bra på klaffen. Kan detta ge problem som ryckningar? Länk | |
Hej, vet inte om det löser ditt problem, men när du ändå håller på, varför inte renovera DISA (alt. köpa en renoverad) här. Länk Finns mycket att läsa om motorerna, bl a om vanos. De är väldigt responsiva, har köpt original kam och vev sensorer där till bra pris. |
|
Tack för länken! Beställer nog en renoverad |
|
Lycka till, hade gjort samma om det funnits till M52TU. Kommer att köpa vanos där med, så småningom! Hittade dem via Sreten, om du sett den kanalen. |
|
Det skall jag kika på, kvällen räddad🙂 | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.