AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
575

i4 M50 - reflektioner

Ch
103
Chester11
530xd -15 (F11)
118d -08 (E87)
Har ägt vår i4 M50 i drygt ett halvår nu. Älskar den på väldigt många sätt, men den är inte utan brister. Backkameran flimrar till och från. Bagageluckan har öppnats sporadiskt (ej ofta). Rutorna åkte aldrig upp efter man öppnat och sen stängt dörren så de fick initiera om fönsterhissarna.
Är det någon mer än jag som reagerar på att det känns som att bilen ska explodera när man stänger dörrarna? ”Kupédlörrar” är någon annat men ska de verkligen känns så här ’billiga”? Hela bilen skakar om man stänger dem med lite kraft eller som om man stängde dörren på en femserie. Kanske bara är våra dörrar som behöver justeras?
Annars, rapp, snål, gott om bagage, snygg, bekväm etc. Kanske en av de bästa bilar jag ägt om än lite buggig.
da
1.981
danielb
I4 M50 -24
16 månader, 2200 mil. Enda felet jag haft är ett litet skramelljud från baksätet som är fixat på garanti. Annars känner jag inte riktigt igen mig på de fel du nämner. Ramlösa rutor blir lite rappligare och inte samma *poff* som jag är van vid från mina tidigare 5-serier, man får lära sig hur man stänger på på ett snyggt sätt, utbildar fortfarande resten av familjen. Att kamera flimrar och bagageluckan skulle jag ta via din ÅF.

Men jag håller med om att det annars är en grym bil. Vi är fyra i familjen och ibland fem. Funkar bra tycker vi. Takbox är ett måste på skidsemestern. Har väldigt svårt att själv se mig i en 2 liters diesel igen :-)
Visa användare
8.476
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Karmlösa rutor gör man nog klokast i att jämföra med andra karmlösa rutor, det blir svårt för dem att matcha känslan i en vanlig bildörr.
Ch
103
Chester11
530xd -15 (F11)
118d -08 (E87)
Låter lovanade att ni inte upplever dessa fel.
Kameran är felanmäld och de gjorde en check när de bytte vattenventilen men lyckades ej lösa problemet. Kommer få ta upp det igen.
Den senaste kupedörren från BMW i min ägo var en E92a och den upplevde jag betydligt mer bastant. Men ja, försöker även utbilda min familj i hur mam stänger dessa dörrar.
Tänker uppgradera till faceliften inom överskådlig framtid och ville bara säkerställa att dessa problem inte är typiska för modellen.
Hoppas verkligen de kan få bukt med dessa problem för vi älskar verkligen vår i4a.
Visa användare
1.783
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Jag är överlag nöjd med min. 2,5 år gammal nu.

Däremot indikerar båda nyklarna låg batterinivå. Kan det vara rätt efter så kort tid? BMW lär väl ta 500-1000kr för att byta dem. Igen lär man känna sig där jätteidiotlurad av BMW som när man tvingas in på service för 6000-7000 på 2års-service för byte av bromsolja och kupéfilter.

Inga problem med kameror eller baklucka. Eller annat, vad jag kommer på.
Ve
1.414
Verdi2
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Kan man inte byta batteri själv?
We
921
Weiman
118i M-Sport -24
Nyckelbatteriet byter du lämpligen själv..
jo
501
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Danielb- Vad för ljud var det från baksätet? Lokaliserade verkstaden det?

Min 330e g20 LCI har liknande och undrar om vad det var, har ännu inte lokaliserat missljudet trots flera verkstadsbesök.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.