|
|
---|---|
![]() 2.659 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Med min vanliga (o)tur när jag köper en annan begagnad bil så skedde det även den här ggn. När jag köpte bilen gick den bra och jag märkte inget konstigt än lite lite lite "vibration/små små ryckighet" vid 40 km/hr. Jag trodde det var de kassa däcken. Satte på ny men det kändes lika :( Nu går den inte alls bra. Upp till 40 går den fint sedan mellan 40 - 55 så rycker den om jag har jämn gas utan belastning. Blir bättre när jag har kört ett par mil. Om jag trycker på så känns den lite "orkeslös" och vid 2200 rpm rycker den till och vid 3100 rpm släpper det och då skjuter den på för fulla muggar. Har samma beteende oavsett om jag har drive, sportläge eller manuell växling. Inga dramatiska felkoder annat än elektrisk kylfläkten (002EFE) och en hallsensor höger backspegel är kass (009CC6) Kan det vara ngt som DME "hittar" på när kylfläkt inte fungerar? Går fint på tomgång. Jag ringde Jarls men de hade inte tid just nu men de sade spontant ngt om att först byta oljan i lådan.' Några andra ideer eller tankar? |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.