|
|
---|---|
Hej! E61 520d M47 -08 Flyttade bilen, startade jättelätt i -13 och lät den stå på tomgång hos grannen, när jag skulle hämta den så hade den dött och dragit ur batteriet. Efter jag laddat batteriet så gick den inte igång bara något relä som klicka. Bogserade bilen till jobbet och hitta på google att jordflätan är vanligt fel. Mycket riktigt så var jordflätan som går under grenröret helt ihjäl. Den gick av när jag rörde den och såg ut som att den hade gått varm. Efter byte av jordflätan till 50mm2 batterikabel så går startmotorn men bilen vill inte starta. Kollat alla säkringar bak, i handskfacket och i lådan vid DDE. Även bytt det blåa DDE relät. Torrt och fint i lådan. Min inpa bara kraschar och ista vill bara fungera med F11. Ska låna en annan läsare. Jag vill tro att jordflätan är grundproblemet men kan den dåliga jorden tagit med sig någon annan komponent i döden? Någon som varit med om liknande och löst problemet? AC Schnitzer | Made by winners, made for fun | |
Hej, Det är inte helt ovanligt - tror jag - att synkningen mellan DDE och EWS försvinner under sådana omständigheter. Hur man får tillbaka synken har varit uppe här åtskilliga gånger, dessutom alldeles nyss. Du behöver någon av INPAs följeprogram, fast jag tror att OlaO hellre brukar rekommendera något annat program/annan utrustning. Här är i a f en diskussion på temat (fast inte så färsk - jag har väl sökt med fel ord): Länk /Lennart |
|
Sök på "startspärr". Det ger färska resultat. Här är ett, där OlaO dessutom föreslår just INPA-kitet. Det hjälper dig kanske inte, eftersom väl hela INPA-sviten bråkar för dig just nu. Men han komer kanske in här med andra förslag. Länk /Lennart |
|
InfiniteObscurity, vad har du för felkoder? Vad är det med Inpa som bråkar? Är den från mig? Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
InfiniteObscurity, löste det sig? Alltid kul med återkoppling ;-) Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.