AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
142

135 E88 2010 M-sport. bimmercode och lite annat

Za
4
Zanardi
135 M-sport E88
jag köpte en E88 135 till min hustru i våras 2023. Har dock lite funderingar

Enbart en av nycklarna fungerar keylees, den andra måste stoppas in i hålet. Hur löser jag det?

De bakre sidorutorna går inte helt upp när hon trycker på knapparna eller stänger cabben, måste trycka 3X då de enbart går en bit varje gång, lika på båda sidorna. Dörrrutorna går upp som de skall. Vad kan det vara?

Enbart en nyckel (samma nyckel som fungerar keylees) kan öppna cabben, men inte stänga den, tror det beror på att den är US specad och där får man inte stänga cabben remote. Hur löser jag det?

Kan bimmercode vara en väg fram och vilken adaptor bör jag köpa om jag vill använda den till apple?

Hälsning
Anders
Visa användare
ProPro-medlem
5.038
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Nyckeln som inte fjärren fungerar på borde gå att initieras tror jag. Då behövs inga appar.
Läs här: Länk

För att initiera rutorna brukar det räcka att stänga rutan och hålla in knappen när rutan är i högsta läget så klickar det till
och bilen minns positionen. Möjligen att man ska göra det neråt också.

Cabfrågan vet jag ej.

Bra adapter för en e88 är Unicarscan UCSI-2100. Stabil från tysk tillverkare. (jäv)
Länk

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk
Za
4
Zanardi
135 M-sport E88
Jag börjar tro att det är modulen som sköter nycklar, fönster och annat som strular, Båda bakrutorna beteer sig lika, om det var en motor så var det bara en ruta som strulade. Nu är frågan var sitter denna modul på en cabbe 1 serie? Modulen kanske både sköter keylees entré och rutor, kanske också Cabben

Hälsning

Anders
Visa användare
ProPro-medlem
5.038
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
När det gäller nycklarna så är det CAS som sköter det men fönstrena sköts av FRM (som även sköter ljuset)

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk
Za
4
Zanardi
135 M-sport E88
Aha, då kanske jag skall jag leta upp frm'n i bilen eftersom den kontrollerar rutorna och kanske är lite kass och kanske inte kommunicerar ordentligt med cas modulen. Vet du var den sitter i en F88.

Anders
Visa användare
ProPro-medlem
5.038
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
FRM sitter i panelen vid förarens vänsterfot.
Finns en del att titta påLänk

Men jag vet inte riktigt varför man ska titta på den. En ordentligt felkodsavläsning först tycker jag är det naturliga steg 1.

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk
Za
4
Zanardi
135 M-sport E88
Du har nog rätt, då får jag vänta till våren.

Tack

Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.