|
|
---|---|
Försöker parkoppla mobil (iPhone) mot min bil, 318D -14 utan att lyckas. Jag kommer dit jag ska ange koden som visas på min mobil, men får aldrig upp parkopplingskoden i mobilen. Har testat flera olika telefonen (iPhone) utan att lyckas och även startat om telefonen, in- och avaktivera bluetooth och flygplansläge osv. Eller är det så att jag behöver åka till BMW för att uppgradera bilens mjukvara? Några tips? | |
Har du satt din telefon som "upptäckbar" i Bluetoothinställningarna? | |
Ja, det har jag gjort. Jag kommer ju förbi första steget, att bilens bluetooth dyker upp, sen klickar jag på den för att parkopplingen ska börja och sen står det i huvudenheten på bilen att jag ska ange parkopplingskoden som ska dyka upp i telefonen, men som inte gör det. Så det är i princip klart, förutom att jag aldrig får upp koden i telefonen. |
|
Har du haft bil+mobil ihopkopplade förut? Jag hade en liknande situation med mig gamla E91'a där mobilen (android) av någon anledning blockerat bilen. Parkoppla en annan telefon till bilen fungerade gick bra. Åtgärdades med att rensa alla BT-kopplingar i mobilen och göra om dem. Var inte jättemånga så ett försumbart extraarbete. Kommer inte ihåg om man kan resetta BT i bilen. |
|
Hmm, behöver du verkligen skriva in koden (som inte dyker upp på mobilen) i bilens huvudenhet? På båda mina bilar ges en kod mer som 'information' men jag tror aldrig jag har skrivit in den i bilens huvudenhet. Man klickar på 'bilen' i telefonen och sedan bekräftar bara med 'enter' i bilens huvudenhet, om jag inte minns helt fel, i den ordningen. Testa att rensa bilens lista och ta bort 'bilen' från telefonens lista och börja om. Mina bilar: Länk |
|
Instämmer. Man behöver bara kolla att koden är samma. | |
Ja, den kräver kod. Och eftersom jag inte har koden så blir det time out i stereon i menyn där man anger koden. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok, ACS CLS I: Länk |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.