AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
204

Lyckades sabba frugans bil INPA och kod 2F44

Visa användare
275
agw
BMW X6 40d
BMW 320

Hej alla, min intention att lära mig INPA och sedan registrera ett nytt batteri i min frus BMW 320 E91 med motor N46B20 gick inte som jag tänkt mig. Vet egentligen inte vad som hände men jag hade motorn igång och gick igenom de olika menyerna som fanns i INPA. Stängde sedan av motorn och nu startar den inte. Startmotorn går men inget liv i maskinen. Hittade felkod 2F44 CDKWS - EWS3.3 Manipulationsschutz.

Ett flak öl till den som kan hjälpa mig att få liv i bilen igen. :)

Visa användare
275
agw
BMW X6 40d
BMW 320

Ok, faran över. Lyckades med följande: Innan tändning på: rensa bort felkoden sedan tändning på: välj F6 för E91. Chassi/car access system/activate och sist valet sync. Motor ECU. Nu fungerar allt igen.

Det blev ett kort projekt. Tänker inte leka med den igen.
Någon som vill köpa en fungerande INPAkabel och en fungerande INPAinstallation? :)

St
1.380
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT

Tesla Model Y Performance

Ge inte upp direkt, det kanske kommer fler tillfällen framöver och just INPA är väl ett av de mest etablerade.

Jag har köpt INPA-grejer men aldrig kört igång, kör med Bimmercode/Bimmerlink eftersom det har räckt hittills.

MEN, i Bimmercode/Bimmerlink behöver man först koda i Bimmercode ifall man ändrat Ah eller typ (Pb/AGM). Efter det så registrerar man det nya batteriet via Bimmerlink. Så två manövrar, är det motsvarande i INPA?

//Stenback
Visa användare
275
agw
BMW X6 40d
BMW 320

Har inte provat ännu men vad jag kan läsa mig till gör man motsvarande i mitt fall. NCSexpert för att koda och INPA för själva registreringen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.