|
|
---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Vill tyvärr ha en Bmw men är ju så mycket problem med dem idag :/ Jag vill inte ha Xdrive då det är en stor risk och något jag extremt sällan har användning av och har redan fyrhjulsdrift på annan bil. Dieselsexorna verkar ha problem med vibrationer i styrningen och de allra flesta är Xdrive. Så summa sumarum lär jag nog aldrig få någon bil om jag inte köper det som finns. Har hittat en fin 520d M sport -2011 men den har rullat sina 22.000 mil så bör nog kalkylera med ett kedjebyte och ventilkåpspackning. Är det någon som har en uppskattning på vad detta skulle kosta att åtgärda? Kedjan kanske man t.o.m. gör i förebyggande syfte då jag kommer köra uppåt 4.000 mil om året så man vill ju ha en pålitlig bil. Tacksam för tips |
Jag letar efter ungefär samma sorts bil som du. Men min lösning blir nog att lägga till lite på priset och få en lite nyare med lägre risk för kedjeproblem. Inte läge för en längre diskussion om när/om kedjeproblem på N47 upphörde, men som jag förstått det minskar risken bortåt MY 2013. Priset för kamkedjebytet - om man lämnar bort arbetet - kan man lägga på en nyare modell. | |
We 1.919 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det var till MY2012 som kamkedjeproblemet på N47 i princip var borta, sen finns det alltid nån som drabbas som med allt. Tror ni, precis som internet överlag, förstorar problem som kan inträffa. Har ägt min F11 520D sen juli 2017 och kört 9K mil och det enda fel jag har haft hittills är att kupefläkten (motorn) gick sönder. Sen har jag börjat få fukt i strålkastarna nu vilket är ganska vanligt när bilarna börjar bli äldre och packningen blir dålig, ett byte som inte kostar så mycket men desto mer jobb. Serva bilen var 1000-1500 mil så ska du se att det är minimal risk att få problem med kamkedjan. |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.