AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
374

App för diagnostik Och motor info via OBD2

Ve
97
VeeEight
318im cabbe -93 E30
den sissta E30:an
530i -94 V8 i molekyler
328i -98 åxå i molekyler
318is -89 åxå i molekyler
530ia -03 Touring
har skaffat en obd2 wifidongel tänkte höra om någon har nån bra app på lut. =)
Är egentligen mest intresserad av att läsa motortemp och sånt medans man kör men även läsa felkoder.
För IPhone
Tyvärr är det så att de olika apparna inte fungerar med vilket OBD2 interface som helst. Beror också på vilken bil och årmodell det gäller. Du har kanske uppgifter om den OBD2 dongel du köpte, vilka appar de vet fungerar?
Visa användare
ProPro-medlem
12.993
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Om det handlar om generisk OBD2 baserat arbete så brukar jag använda en billig OBD2 Bluetooth dongle från Kjell&Co tillsammans med en Android phône (då det inte är så värst noga med val av dongle där).

För detta brukar jag köra appen Torque (välj gratis-versionen eller Pro-versionen beroende på vad du planerar att göra), exempelvis har jag med den kombon fluktat på:

* Fuel trims på en B5254S-motor (gammal Volvo 855 från 1996)
Länk

* Fuel trims på en M54-motor
Länk
Länk

* Motortemperatur på en mer modernare N46-motor (E87 120i från 2006)
Länk

Om det handlar om enklare BMW-specifikt baserat arbete så använder jag OBDLink CX Bluetooth dongle (valet av denna dongle är framför allt av den anledningen bmw21 nämner).
För dessa enklare saker brukar appar som BimmerLink och Carly köras igång.

För mer avancerad felsökning så är det INPA på dator med kabelanslutning som gäller för mig (för nyare modeller då).
Annars åker ibland BMW Scanner på dator med kabelanslutning fram (för äldre modeller då).
Eller Peake Research R5/FCX om man vill gå riktigt old school (och bara behöver läsa/nollställa felkoder)
Länk

Men blivit lite sugen (tack vare feedback från olaO här på forumet) att köpa Foxwell NT530 som en bra allt-i-allo som täcker många årgångar.
Ve
97
VeeEight
318im cabbe -93 E30
den sissta E30:an
530i -94 V8 i molekyler
328i -98 åxå i molekyler
318is -89 åxå i molekyler
530ia -03 Touring
Laddade ner OBD fusion från AppStore kostade 129 och funkar kanon. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.