Sida 2 av 2
|
|
---|---|
Ibland är det dock svårt att avgöra om man som jag alltid byter in min gamla bil: Jag fick också 3% på nybilen som jag bytte till i höstas i offerten. men det slutade med en annan handlare som bara gav mig 1,5% ( med motiveringen att det var så hög rabatt i kampanjen osv...) då jag fick 25 tkr mer i inbyte för min g31 vilket motsvarade ytterligare ca 4%. Köper man rent borde det inte vara några problem med lite högre rabatter även om det är betydligt mer begränsat nu med de mer vidlyftiga kampanjerna. Dessutom la ja bara på utrustning för ca 30 tkr jämte msportbusinesspaketen, och det är väl framförallt på extrautrustningen jämte paketen som man kan räkna med att få rabatten | |
Jag vet inte om rent köp ger någon mer rabatt. De får ju större affär om de även får byta in din bil och sälja den. | |
Tvärtom så ges ju inbytesrabatt på ex vis IX. Rabatterna är normalt centrala från BMW. | |
Jo det blir en större affär men åf löper också en större risk ffa med en begagnad bil. Min erfarenhet som köpare är att det alltid är lättare att få en bättre nettopris på en ren affär än med inbyte, då de mer ser inbytet som en tjänst de gör åt dig som köpare, för att du själv skall slippa lägga tid på att sälja- en tjänst de tar bra betalt för. |
|
Så var det kanske förr. Nu ser de definitivt inbytesaffären som lönsam i sig. Jag var inne och funderade på inbyteskampanjen på 100 tkr om man köpte en iX. Dock så gällde det bara splitter nya bilar, dvs inte demobilar o dyl som redan var nedsatta. Om man inte ville/kunde byta in en bil så var prutmånen ca 50 tkr på priset istället. Dvs halva kampanjvärdet på 100 tkr räknar de med att tjäna in på inbytet. |
|
Jag tror de vill att du ska tro att de gör dig en tjänst, men det är du som gör dem en tjänst. Om man köper och säljer bilar är det inte en risk med en begagnad bil, det är en möjlighet att tjäna pengar. | |
ja vi har ju givetvis alla olika erfarenheter och det är ju även självklart avgörande vad man har för inbyte och när man som jag dessutom köper den för tillfället bäst säljande BMW:n, då minskar ju säljarens incitament att ge extra mycket för inbytet eller ge extra mycket rabatter på nybilen - hyllvärmare ger ju bäst rabatter. |
|
HEj, Fick en offert på en 550e BMW 550e xDrive Touring M sport Business launch edition 859,9k Grundpris 946 500 Ramavtalsrabatt Model -17 198 Ramavtalsrabatt Options -1 056 Övrig Rabatt - 4 246 Total rabatt/prisreduktion - 22 500 Totalt 924k Extrautrustning 86,6k. (859,9+86,6k) |
|
Du menar du fick ett "rabattpris" på 924' för en bil som säljs för 860'? | |
Han är väl nöjd över rabatten han fick. Om du läser hela hans inlägg så förstår du nog. Det var lite mer utrustning än det som ingick i paketpriset. | |
Jag fick en offert i oktober på motsvarande bil med Business Launch Edition och rabatten ligger främst i paketet, som är drygt 100 tkr, därutöver fick jag 2,5%. Jag valde dock annan bil då jag inte vill gå tillbaka och behöva tanka... Men modellen har haft eller har, rätt stor efterfrågan sägs det. | |
@Verdi2...läst hela inlägget. Men du som förstår kanske kan förtydliga? |
|
När jag läser det: Rabattpris 924 tkr på ett nettolistpris på 946,5 tkr ( 859,9+86,6) varav ramavtalsrabatter 18,3 och "prut" ( avrundning) 4,2 |
|
Det är betydligt bättre rabatter på elbilar än hybrider just nu, har tagit in ett par offerter och det skiljer väldigt mycket. Utöver det så kör de en räntekampanj på I5. Men som @Med Känsla säger så har jag även noterat att det är många nya X5 ute till försäljning så det kanske kommer kampanjer på dessa i vår. |
|
Ska3, Vad är det som är svårt med raden "Extrautrustning 86,6k. (859,9+86,6k)"? |
|
@Verdi vad säger det om rabatten? Totalt ologisk uppställning | |
Jag fattar det så här.. Grundpris för MSport Business Edition med rabatter är 859 900 kr (stämmer med konfiguratorn). Slippy har lagt till utrustning för 86 600 kr och fått ytterligare rabatt på 22 500 kr. Summa 924 000 kr. |
|
Låt oss fokusera på de hårda siffrorna istället för uppställningsformat. Slippy, kommer du slå till? | |
Var det inte Slippy som skulle köpa en M3 förresten? Eller blandar jag ihop det? | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.