AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
203

SCR styrenhet Adblue

NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
Hej
Är det nån som har koll på var SCR styrenhet (Adblue ) sitter på en X3 2.0d 2018
skulle gärna vilja kolla lite mer innan man lämnar in den och blir rånad på månads bidraget
har kört avläsning med Carly och får en felkod 80527A men den säger ju inte så mycket mer än att
det är ett fel och det vet jag ju redan (motorlampan tänd)

Det är med största sannolikhet fel på den aktiva AdBlue-pumpen (16197405816). Styrenheten för SCR heter 16197491123. Det är mycket mindre sannolikt att det är fel på styrenheten.

Ny pump kostar 11 tkr. Beg 5 tkr: ebay.de/itm/325070916596. Felsökning kostar nästan lika mycket som en beg pump.
NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
Men det ser ju ut som det är hela tanken med det artikelnr. sitter det nån pump
i tanken som man kan byta,sen kollande jag med bmw och styrenheten hade nytt
artikelnr. så nån svaghet var det kanske i den,jag gör ett försök med ny Adblue vätska
har ju inte fyllt på mer än 3x3 liter på 9700 mil så bäst före har väl gått ut,tappade av
9 liter så skall åka upp till macken och fylla på fullt igen, återkommer med resultatet.
Tanka inte mer AdBlue förrän aktiv tank (inkl pump) är bytt.
NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
Sitter pumpen i eller utanför tanken.
NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
När ni får Adblue fel kommer det nån varning på displayen också eller tänds bara motorlampan,
vet inte om man kan lita på Carly det kommer ju upp flera fel bl.a. Airbag,SCR skall ta och ladda batteriet
också har inte gjort det på ett tag 7 år gammalt så kanske dags att byta det också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.