|
|
---|---|
Hej, Jag har läst en del om att motorerna på m550i inte håller, främst då den förra som hade straxt under 500 häst. Är det någon som har koll på detta som kan förklara lite. Stämmer det? Är den nuvarande med 530 häst mer hållbar? Jag är också nyfiken på hur många m550i touring det sålts i Sverige. Man ser knappt aldrig någon till salu. Tack på förhand. “Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.” Lennart Nilsson (s) | |
Var har du sett en M550i G31 till salu? Det finns inga M550i G31 (serie)tillverkade. Alpina B5 finns tillverkade. Det finns mycket skrivet om N63B44M3 (462 hk) och N63B44T3 (530 hk). Sök! |
|
Är det inte äldre versioner av N63 som är problematiska, den på 460hk har väl inga stora problem heller? Och den på 530hk har jag inte hört att den har några direkta typfel. Försökte läsa på lite om det när jag själv hade den, men tycker inte någon av versionerna verkar ha några typfel som gör att man behöver vara orolig om man tänkt köra dom och serva normalt. Sen är det som turbo4ever skriver, M550i fanns inte som touring tyvärr. Då får man kolla på Alpina, men då sticker både pris och försäkring när jag kollade iaf. |
|
Grundproblematiken med dessa är väll att det är stora motorer med mycket komponenter och teknik som kläms ner i ett ej så tilltaget motorrum, verkar va trångt att arbeta på dom när det är nått som ska fixas. Det tar väll stryk av värme också när det är så tätt packat. Samma med audi v10orna i audi s6an och framåt. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.