AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.943

E91 N46 Startar inte - Felkod 2A83/2A88/2A70

Sida 3 av 3
St
1.398
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT

Tesla Model Y Performance

Dags för uppdatering igen, har väntat på delar och verktyg jag saknat samt livet har kommit emellan :-)

Status nu är att jag lossnat VANOS på båda sidor, roterat avgaskammen så att den står i rätt läge, insugskammen stod redan rätt. Jag har fixerat allt i bakkant, monterat nya VANOS-enheter, fixerat "sensor-skivorna", förspänt kamkedjan och dragit åt enligt spec. (20 Nm + 90 grader + 90 grader). Så nu är det återställningen kvar!

//Stenback
St
1.398
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT

Tesla Model Y Performance

Jaha, då har vi kunnat konstatera att den inte startar. Tänder på typ två cylindrar men går inte igång.

Testade kompressionen igen och den är kass på två cylindrar och bra på två cylindrar. Så känns som att ventilerna på avgassidan fått sig en kyss på två av cylindrarna. Lossade ventilkåpan igen och det är inget fel på timingen den här gången.

Så nu är det väl bara att bryta ihop och komma igen...

//Stenback
ro
124
robertbmw
330Ci e46 -02
Tändspolar / Tändstift ?? bränslepump ?
ro
124
robertbmw
330Ci e46 -02
mina erfarenheter av massa nya felkoder samtidigt är att man ska skita i alla dom felkoderna och söka på annat ställe
min kompis är bilmekaniker och han säger att eftersom bilen ej startar så blir det problem med flera andra sensorer
Har du soppa fram från tanken ? ...jag hade struntat i alla felkoder...kolla så bränslepumpen går när du vrider på tändningen ?? jag är ingen mekaniker...men om bränslepumpen inte startar så får man massa felkoder...men inte på själva pumpen ...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.