|
|
---|---|
Hej! Jag har en F01 LCI med elektrisk utfällbar dragkrok. När jag trycker på knappen till dragkroken lyser den grönt och kroken fälls ut. När den kommit hela vägen ut och ska låsa fast och stanna så går den omedelbart in igen av sig själv och knappen börjar samtidigt lysa rött. Vad kan detta bero på? Bilen har stått hos handlare med lite batteri i sig och jag har nu laddat upp den fullt men detta problem kvarstår. Kan man göra någon återställning eller liknande för att få den att fungera som den ska? /Hugo | |
Jag har en senare modell, men i boken står att om svängningsrörlsen avbryts (med röd lampa) för att strömgräns har uppnåtts, kan man prova med motorn igång samt hålla knappen intryckt. (Om det fungerar kan det vara indikation på att du har ett försvagat batteri eller att kroken går för tungt. Om det räcker att ha motorn igång och kort tryck skulle min gissning vara dåligt batteri. Mäta spänningen vid utsvängning med motorn avstängd kanske ger svaret.) Kanske finns felkoder lagrade? |
|
Tack för ditt svar! Jag har nyligen laddat upp batteriet fullt så det skall vara fulladdat. Om jag håller inne knappen hela tiden så går kroken ut och stannar och låser fast som den ska med motorn avstängd. Men om jag enbart trycker en gång på knappen så vill den återvända in igen så snart den är helt utfälld. Det är som att den inte låser fast utan helt automatiskt åker in igen av sig själv och i samband med det lyser knappen rött. Har inte tillgång till felkodsläsare tyvärr |
|
Hej igen, Hugo! Är du säker på att batteriet är ”BMW-friskt”? Dvs inte bara är nyladdat, utan också klarar ett belastningsprov? Som du säkert vet sen tidigare, kräver en BMW - särskilt en 7:a, antar jag - betydligt mer än bara lite grundläggande ström till startmotorn. En 10-15 år gammal BMW borde faktiskt komma med en obligatorisk felkodsläsare! ;) Dags att kontakta olaO här i forumet. Bra rådgivning och dito support. Länk /Lennart |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.