|
|
---|---|
Hej! Jag har nyligen köpt en F01 LCI och har problem med takluckan. Först stannade själva tyget som täcker luckan halvvägs bakåt och några dagar senare gick det att öppna och stänge normalt så länge man höll knappen inne (vet inte om man ska behöva hålla den intryckt?) Nu händer ingenting när jag drar i reglaget. Vad kan vara fel? Var ska jag börja? | |
Hej, Många problem kommer med ett svagt batteri, särskilt så här års när det lätt blir mer förbrukning än laddning. Så börja med att ladda batteriet om det inte redan är gjort. Takluckan behöver antagligen sen om-initieras. Hur den proceduren ser ut i ditt fall, vet jag inte, men på min gamling skall man hålla in öppna-knappen 15 sekunder vill jag minnas. /Lennart |
|
Du har kanske redan löst problemet, men så här beskrivs processen för en E38 (tydligen hämtat från bilens manual, så har du kvar boken löser det sig nog lätt): Länk /Lennart |
|
Tack för tipsen! Laddade upp batteriet fullt och gjorde som du sa med att hålla in öppna-knappen och nu fungerar takluckan som den ska igen! /Hugo |
|
Så bra! :) Tack för din återkoppling! /Lennart |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.