|
|
---|---|
Felkoder p0303,0304,0305,0306 Bara dessa felkoder. Bilen går illa (bluddrar) på tomgång men går bra under körning. Ibland blir misständer värre och är knappt körbar. Raderar man felkoderna går den bra igen för att sedan återkomma efter en stund. Bilen är servad som den ska och har nya tändstift. Vad jag har kollat-> Inget vacuum läckage Inga dåliga jordningar lösa skavda eller oxiderade kontakter Ingen olja i tändstiftshålen Tändstiften ser ut som dom ska Vad mer kan kan kolla efter? Får inte ut mer felkoder på den | |
Hej, Det verkar som att du använder någon sorts generisk OBDII-läsare? Om det är så, kanske du kan få få fram lite mer info med en BMW-inriktad felkodsläsare. Annars inga tips, tyvärr. Kamaxelgivare? Fast jag vet inte hur en defekt sådan exakt yttrar sig, så det är inte värt att lägga 1000 kr på en killgissning. :/ /Lennart |
|
Lamdasonder som inte fungerar som de skall kan ge sådan symtom. Rekommendation är att de byts vid ca 16 000 mil. Man kan koppla bort dem och då går motorn i någon sorts förinställt läge. | |
Sökte med en annan felkodsläsare Fick upp P0135, 02 sensor heater circuit (bank 1 sensor 1) P0155, sensor heater circuit (bank 2 sensor 1) Det är väl dom första sonderna på övre delen av grenröret då Det är väl bara förvärmmningen av sensorn som inte fungerar borde väl gå bättre när bilen är varm? Den beter sig lika varm som kall Hade en 320 en gång jag körde med dom felkoderna väldigt länge utan problem bara att den var lite mer törstigt innan den blev varm. |
|
Läckage/hål i insugsbälg(arna)? Tvådelad på M52 om jag minns rätt och vanligaste orsaken till att de går som en påse sk*t. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.