|
|
---|---|
Halloj igen! Nu när det har blivit kallare har jag fått ett lite konstigt vissel från någon turbo (misstänker jag) på min 535d m57tu2. Låter PRECIS som i denna videon : Den "lilla" turbon är bytt och det lät såhär innan den var bytt också. Den stora turbon har verkligen inget glapp överhuvudtaget varken radiellt eller axiellt. Värt att nämna är att det låter mer när bilen är kall, ljudet avtar mer o mer ju varmare den blir. Har vi några teorier? Stora (k26an) turbon som håller på att ge sig? | |
Jag skulle nog leta trasiga backventiler och luftläckage... Jag hör inget tjut när det gasas på, bara när motorn varvar ner... | |
Tack för svar, Jsn Det "oooar" när man både varvar med laddtryck och utan, då främst när den är kall. Kollade efter luftläckage igår med rökmaskin och allt är tätt och fint. Misstänker turbon då jag dammsugit hela internet och de mesta pekar på det... aja vi får se hur länge de håller :D Det udda är ju att stora turbon har 0% glapp när man känner efter... knepigt :) |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.